برگزاری برنامه های دهه ولایت در ۲۶ بقعه متبرکه گلستان 

حجت الاسلام مهدیان گفت: برنامه های دهه ولایت و امامت با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۲۶ بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز (پنجشنبه ٢۴ خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت و جشن قربان تا غدیر، برنامه های این دهه با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۲۶ بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، ترویج معارف علوی و تحکیم مبانی ولایت پذیری را از اهداف برگزاری این برنامه ها بیان کرد و افزود: توجه به آداب توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آنها همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی، صدقه و تقبل هزینه زندگی نیازمندان، اجرای عقد و اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنین از مصادیق تعظیم شعائر الهی به شمار می روند.

وی با ارزشمند خواندن دهه ولایت و امامت برای مسلمانان، اظهارداشت: به همین مناسبت برنامه ها و جشن های مختلفی از (٢٧ خرداد) مصادف با نهم دی الحجه تا پنجم تیر، مصادف با هجدهم دی الحجه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گلستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدیان، فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر، نورافشانی در شب عید غدیر، راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت، مراسم دعای عرفه، مراسم جشن میلاد امام هادی‌(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره، تبیین مفاهیم بسیار والای این دو زیارت، طرح ضیافت غدیر، برپایی ایستگاه های پذیرایی، کاروان شادی نسیم ولایت، مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیرخم، آیین معنوی غبارروبی قبور مطهر امامزادگان و محافل انس با قرآن و طرح حافظان غدیر را از برنامه های دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه استان برشمرد.

کد خبر 1767933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha