باقرالعلوم(ع) با تربیت علمای برجسته نقش مهمی در نشر آموزه‌های اسلام داشت

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به تاسیس مکتب علمی امام محمدباقر(ع)، تصریح کرد: ایشان شاگردان و عالمان برجسته‌ ای را تربیت کردند که در حفظ و نشر آموزه‌های اسلام نقش بسزایی ایفا کردند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده در مراسم شهادت امام محمدباقر(ع) که شامگاه پنجشنبه(۲۵خرداد) با حضور کارکنان و خانواده‌های آنها در مسجد حضرت ولیعصر(ع) شهرک سازمانی این منطقه برگزار شد با بیان اینکه امام محمدباقر(ع)، الگوی والایی برای پیروان مذهب تشیع محسوب می‌شود، اظهار کرد: ایشان به باقرالعلوم ملقب و در زمینه علم و دانش، زهد و تقوا سرآمد یاران و خاندان پیامبر(ص) بودند.

وی افزود: نقش آفرینی این امام بزرگوار در ترویج معارف و مفاهیم دین اسلام، به ویژه در دورانی که شیعیان تحت محدودیت‌ های فراوانی قرار داشتند، بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به تاسیس مکتب علمی امام محمدباقر(ع)، تصریح کرد: ایشان شاگردان و عالمان برجسته‌ ای را تربیت کردند که در حفظ و نشر آموزه‌های اسلام نقش بسزایی ایفا کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین عدیده با تاکید بر الگو برداری از فضائل و ویژگی‌ های امام محمدباقر (ع)، بیان کرد: شیعیان با الگو قرار دادن آموزه‌ های امام محمد باقر (ع)، تلاش می‌کنند تا با عمل به رهنمود های ایشان، به کمال و سعادت حقیقی دست یابند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: در ماه ذی الحجه روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، روز مباهله، روز نزول آیات تطهیر و ولایت را داریم که باید تلاش کنیم نهایت استفاده را از این ماه ببریم.

پایان پیام/

کد خبر 1767981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha