«ترویه»؛ اولین ایستگاه حجاج در مشعر منا

حجاج بیت الله الحرام امروز با طلوع آفتاب برای گذراندن روز ترویه به سمت مشعر منا رهسپار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، حجاج  بیت الله الحرام با طلوع آفتاب صبح امروز جمعه هشتم ذی الحجه(۲۵ خرداد) به سمت مشعر منا در غرب عربستان رهسپار می شوند تا بزرگ‌ترین سفر معنوی مسلمانان جهان را آغاز کنند.

بیش از دو میلیون حاجی با آرزوها، اشک ها، امیدها، تمهیدات عظیم  تدارک دیده شده توسط مسئولان عربستان مناسک حج را آغاز می کنند. 

حجاج خدا خدا امروز در منا روز ترویه اولین توقف مناسک حج را می گذرانند که براساس سنت رسول اکرم(ص) این مناسک شش روز به طول می انجامد.

اولین روز مناسک حج به روز ترویه نامگذاری شده است، زیرا حجاج با ایمان و تقوا در آن غرق می شوند تا در نهم ذی الحجه (فردا شنبه) در عرفات وقوف کنند

در روز ترویه، زائران وقت خود را به دعا و ذکر و تدبر و تکرار «لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک، إن الحمد والنعمة لک والملک، لا شریک لک» می گذرانند. مستحب است که شب را در منا به پیروی از سنت رسول الله(ص) بگذرانند.

همچنین نمازهای پنجگانه را در منا به طور مختصر و بدون جماعت می خوانند و در روز نهم ذی الحجه حجاج بیت الله الحرام برای وقوف به صحرای عرفات می روند، در آنجا نماز ظهر و عصر را باهم می خوانند واز آنجا به سمت مزدلفه رهسپار می شوند و شب را در آنجا صبح می کنند.

در صبح روز دهم، حجاج برای رمی جمرات عقبه به منا بازمی گردند، سپس سر خود را می تراشند یا کوتاه می کنند یا قربانی را ذبح می کنند. سپس برای ادای طواف افاضه به سمت کعبه حرکت می کنند.

سپس حجاج برای گذراندن ایام تشریق(سه روز) به منا بازمی گردند و پس از پایان آن، برای ادای طواف وداع به مکه می آیند و مناسک حج به پایان می رسد.

کد خبر 1767988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha