لزوم اخلاق مداری در انتخابات

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در تبلیغات انتخابات خود نامزدهای محترم و ستادهایشان اخلاق را رعایت کنند و یکدیگر را تخریب نکنند، گفت:مردم نیز مشارکت باید چشمگیر و بالا باشند و مکمل حماسه دیگری که در حماسه تشییع شهدای خدمت انجام دادند، باشد، انتخاب کسی که شعارهای انقلاب را زنده کند، مثل شهیدرئیسی باشد، تقوا، اخلاص، صبر و تحمل و کارآمدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع و دعوت نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری، اظهار کرد: این امام بزرگوار فرمودند که هیچ فضیلتی به رتبه جهاد نمی‌رسد، در میان جهادها هم جهاد با نفس برتری دارد.

وی افزود: همچنین امام محمدباقر (ع) فرمودند که بر انجام فرائض صبر کنید، چرا که سخت است، حجاب، حلال خوردن، اقامه نماز و ...‌ سخت است، در برابر دشمن هم باید صبر اجتماعی داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد:از آنجایی که سخنران پیش از خطبه مدیرکل جهاد کشاورزی بودند چند نکته را متذکر می شوم و ایشان پیگیری کنند؛ اول اینکه؛ بخشی از کشاورزان ما چهار، پنج ساعت در شبانه روز قطعی برق دارند و می گویند از چاه های آب نمی توانیم استفاده کنیم و متضرر می شویم، دوم؛ آب منطقه ای هم باید در دریافت آب بها فرصتی به کشاورزان بدهد الان زمانی است که کشاورزان دستشان خالی است و سوم اینکه بعضی از بذرهای گندم کم بازده بوده و کشاورزان نسبت به سال قبل محصول کمتری گرفتند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز عید عارفان عید عرفه، گفت: خداوند فرمودند که دعا کارساز است، به‌خصوص فرج امام زمان (عج) که امید می رود مهمترین خواسته ما در روز عرفه باشد.

خطیب جمعه ساری افزود: عید سعید قربان در پیش داریم، دهه ولایت و روز غدیر خم نیز پیش رو است، این مناسبت‌ها را تبریک عرض می‌کنیم و توصیه می‌کنیم که امسال از همه سال‌ها آئین تجلیل از غدیر باشکوه‌تر از قبل باشد، هم جشن‌های خیابانی و مواکب و هم مراسمات محفلی و خانگی باید داشته باشیم، ان‌شاء الله همه ما غدیری باشیم.

وی با اشاره به ایام تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در تبلیغات انتخابات باید اخلاق رعایت شود یعنی خود نامزدهای محترم و ستادهایشان اخلاق را رعایت کنند، یکدیگر را تخریب نکنند، از نظام و نکات مثبت بگویند، برنامه‌های خود را بگویند و هم در مناظره‌ها حد و حدود اخلاق رعایت شود، بالاخره انتخابات تمام می‌شود و تلخی‌ها و شیرینی‌ها می‌ماند، نباید کاری کنیم کام ملت تلخ شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: مردم هم باید اخلاق را رعایت کنند، نه باید منافع مادی و حزبی ملاک نظر باشد و نه مسائل دیگر، بلکه باید شایستگی‌ها در نظر گرفته شود، غیر از این، ما مدیون آن انتخابی هستیم که انجام دادیم، ما انتخاب را باید حق خودمان و هم یک وظیفه و تکلیف بدانیم و حضور حداکثری داشته باشیم، مشارکت باید چشمگیر و بالا باشد و مکمل حماسه دیگری که در حماسه تشییع شهدای خدمت انجام دادید، باشد، انتخاب کسی که شعارهای انقلاب را زنده کند، مثل رئیسی باشد، تقوا، اخلاص، صبر و تحمل و کارآمدی داشته باشد.

وی با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری، اعلام کرد: شعار برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری کند، بنابراین شعار برائت از صهیونیست‌ها و آمریکا نباید محدود به خیمه حج باشد، همه باید فریاد تبری سر دهیم.

کد خبر 1768016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha