برائت از ظالمین، جزو آموزه‌های دین اسلام و روح واقعی حج است

حجت‌الاسلام محمدیان برائت جستن از ظالمین را جزو آموزه‌های دین اسلام و روح واقعی حج دانست و گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی مقاومت، اقتدار و استقلال است و این زبان با فطرت انسانی زاویه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۵ خرداد) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) به عنوان مروج مکتب شیعه به پیام مهم حج امسال اشاره کرد و گفت: حج امسال بخاطر اعلام انزجار از مستکبرین، ظالمین و کفار واقعی که در این زمان حاضر هستند، از سال‌های گذشته مهمتر است.

وی اظهار کرد: با آن جنایاتی که در فلسطین و در منطقه غزه می بینیم که آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها در سکوت هستند بدون شک با وجود جنایت های رژیم کودک کش، حال و هوای حج امسال و برائت از مشرکین باید با سال های گذشته فرق کند.

محمدیان تصریح کرد: برائت جستن از ظالمین، جزو آموزه های دین اسلام و روح واقعی حج است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز بیان کرد: انتخابات امر سرنوشت سازی برای ملت ما در این شرایط حساس کنونی است.

محمدیان افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در این نظم نوین جهانی اگر ما بر جایگاهی که می خواهیم ننشینیم ما را در جایی که آنها بخواهند می نشانند.

وی ادامه داد: خط سیر آینده ما و قدرت شدت و ضعف ما در این مسئله تاریخ ساز، به انتخاب خودمان برمی گردد.

محمدیان با بیان اینکه فرق این انتخابات با انتخاب های گذشته این است که این انتخابات میراث شهید جمهور، خدوم، مردمی، ساده زیست و انقلابی ما است گفت: در این انتخاب ما می بایست میراث دار شهید جمهور و هیات همراهش که دارای ویژگی های مهم مردمی و میدانی و انقلابی بودند، باشیم.

وی با تاکید بر اینکه، اصل برای آنها قدرت نبود بلکه خدمت به ملت بود، خاطر نشان کرد: خیلی ها در گذشته طعنه می زدند، اما نقد باعث رشد و پیشرفت در جامعه می شود در حالی که همان طعنه زنندگان امروز هم دارند همان کار را می کنند و در صحبت های خود در رسانه می گویند باید با زبان دنیا صحبت کرد، راهی که مردم آنرا را نرفته اند و تجربه نکرده اند.

محمدیان بیان کرد: در حالی که رییس جمهور شهید ما در همین فضا خدمت کرد و با جهان ارتباط داشت، در تمام همین تحریم ها بسیاری از کارها را پیش بردند و منتی هم بر مردم نیست.

وی با بیان اینکه، آنها باید پاسخ دهند که امروز با کدام زبان و کدام دنیا باید ارتباط داشت، ادامه داد: آیا باید با زبان مستعمره‌هایی که زبانشان زبان تسلیم در برابر ابرقدرت های به ظاهر و تهی از درون است باید سخن بگوییم، یا با زبان مقاومت و اقتدار همان زبانی که رییس جمهور شهید ما و شهید دیپلماسی ما امیر عبداللهیان داشتند.

محمدیان ادامه داد: با کدام دنیا باید تعامل داشته باشیم، دنیای که چهار کشور غربی و آمریکای است؟ دنیایی که دست کشورهایشان به خون عزیزان قزه و فلسطین و کودکان آغشته است.!؟

وی با تاکید بر اینکه انتخاب اگر به قلب و فطرت و آرمان های انقلاب و معیارهای اسلام مراجعه کنیم خیلی سخت نیست، افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند «به دنبال حق باشید و بروید اهل حق را پیدا کنید حقیقت را خواهید فهمید.»

محمدیان اضافه کرد: به دنبال تخریب افراد نباشید و معیارها را ببینید، کسانی که برنامه و حرفی برای گفتن ندارند را ببیند زیرا آنهایی که چیزی برای گفتن ندارند صدای های و هوی و اعتراضشان زیاد است.

وی تبیین اندیشه ها درست دانست و اظهار کرد: نقطه قوت این نظام مقاومت، اقتدار و استقلال است و با دنیا با همین زبان صحبت می کنیم و این زبان با فطرت انسانی زاویه ندارد.

محمدیان اذعان کرد: تخریب اشخاص مسیر اصلی انتخابات را غبارآلود می کند و آبروی نظام را در پیش انزار عموم خراب می کند ازین رو باید از این کارها پرهیز کرد.

کد خبر 1768036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha