بگوییم اشتباه کردیم نصف راه را رفتیم

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: نام دولت من، دولت قرار است، دولت باید با مردم قرار بگذارد و بعد نگوید، نشد؛ به تمام قرارهای خود پایبندیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت‌الاسلام پورمحمدی در برنامه صف اول در مورد سوابق عملکرد خود با بیان اینکه امیدوارم با نیت خوب و اخلاص بتوانیم وظیفه خود را  به درستی  در این دوره انجام  دهیم گفت: در ۱۴ یا ۱۵ سالگی درگیر مسائل انقلاب و در محضر اساتیدی مانند شهید بهشتی و آیت الله قدوسی در قم  بودم، انقلاب را درک کرده و در شرایط سخت آن بودم در تحصن دانشجویان در زمان بختیار و در، ستاد استقبال امام حضور داشتم.

وی افزود: ماموریت از طرف دفتر امام انجام می دادم و در اسفند ماه برای رفراندوم جمهوری اسلامی و توجیه مردم به بندرعباس اعزام شدم و در قشم ناظر انتخابات بودم.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: خرداد ماه یک دوره تعلیم تربیت نظامی و حزبی داشتم و بعد مسئول آموزش حزبی زنجان بودم و در زمان گروه‌های مارکسیستی در جبهه بودم و بعد شهید قدوسی مرا  دعوت کردند به کار دادستانی و قضایی پرداختم و از شهریور ۵۸ دادستان انقلاب بودم و در کنار آن برخی کارهای اداری را انجام دادم، بازرس در مازنداران و شیراز بودم و وقتی با متهمان در شیراز بدرفتاری شده گزارش دادم موجب عزل برخی مسؤلان شد.

وی گفت: بعد از آغاز جنگ در شهریور ۵۹ در هوانیروز خوزستان و بمباران هوایی و پایگاه‌ها تا خرداد ۶۰ در خوزستان حضور داشتم و در ۶ تیر در  حوادث ترور نافرجام رهبری و ۷ تیر شهادت شهید بهشتی و بعد شهید رجایی و بعد یک ماه در عملیات فتح  المبین بودم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در مورد اقدامات و تجربیات ویژه  خود اظهارداشت: پرونده مهم ملی بود که من بازپرس پرونده بودم و به امام گزارش می دادم و طولانی ترین ملاقات با امام بود توضیح در مورد ضابطین دادم و ایشان برخی برخوردها را گفتند درست نیست و بعد فرمان ۸ ماده ای امام صادر و در آن فرمان به حقوق متهمان و مردم توجه شد و بعد توسط آیت الله ری شهر به وزارت اطلاعات دعوت شدم و بعد در سال ۶۹ رئیس اطلاعات خارجه بودم، تدریس سطوح عالی در دانشگاه امام صادق(ع) داشتم در سال ۸۰ مسئول گروه سیاسی اجتماعی رهبری بودم و در دولت نهم برای وزارت اطلاعات انتخاب شدم اما بعد با نظر احمدی‌نژاد به وزارت کشور در مقام وزیر کشور منصوب شدم و ۳۳ ماه در وزارت کشور خدمت کردم و پس از آن توسط آیت الله لاریجانی بعنوان وزیر دادگستری انتخاب شدم و بعد مشاور قوه قضائیه بودم.

هنوز جنایات منافقین آشکار و بازگو نشده است/ شناسایی ۳۰ جاسوس در دستگاه‌های مهم در دوران مسئولیت اطلاعاتیم

 وی در مورد پروژه های موفق خود در مسئولیت های  مختلف با بیان اینکه من با مسائل حقوقی و رعایت حقوق متهمان و جلوگیری از جرایم آشنایی دارم گفت: ۸ سال قاضی و ۴ سال مشاور قضایی بودم این امر برای همگامی با قوا موثر است در وزارت اطلاعات کارهای مهمی داشتم بزرگترین شبکه جاسوسی عراق را شناسایی کردم و در سال‌های آخر از آنها  بسیار آسیب دیدیم در مبارزه با منافقین شبکه گسترده آنها را شناسایی  کردم، منافقین بیشترین جنایات را علیه ملت خود داشتند و عمق خباثت آنها علیه ملت خود بوده است که آنها انجام دادند، لو دادن تمام مراکز مهم و مناطق  علمیاتی از جمله اقدامات آنها بوده است و هنوز جنایات منافقین آشکار و بازگو نشده است.

وی ادامه داد: منافقین به اظهار خودشان ۷۸ هزار نفر را کشته یا زخمی کردند ۲۳۰۰ اسیر گرفتند عملیات مرصاد را که خودشان اعتراف کردند در آن  ناکام ماندند در سر داشتند. توانستم در دوران مسئولیتم، بیش از ۳۰ جاسوس آمریکایی در وزارت خارجه، اقتصاد، نیروهای مسلح و دستگاه‌های مهم دیگر شناسایی کردم.

نام دولت من، دولت قرار است

 وی شعار محوری در دولت خود را خرد، شادی و شادمانی  معرفی کرد و گفت:  جامعه با خرد حرکت می کند و باید حالش خوش و بستر شکوفایی آن فراهم باشد نام دولت من، دولت قرار است دولت باید با مردم قرار بگذارد و بعد نگوید نشد، به تمام قرارهای خود پایبندیم.

وی گفت: اولویت دولت من عدالت است و همیشه افراد از بی عدالتی رنج بردند. قدرت دومین اولویتم است، ثروت باید توسط مردم شکل بگیرد مردم باید ثروتمند باشد تا کشور ثروتمند باشد باید درآمد سرانه رشد پیدا کند تا کشور ثروتمند شود.

وی قدرت نرم و سخت را اولویت دیگر خود دانست و افزود: قدرت فرهنگی و روانی باید ارتقا یابد قدرت برای دفاع از حقوق مردم است نه علیه مردم، عدالت قدرت، ثروت را هدایت می کند من شعارها و اولویت های خود را متناسب با تجربیات و مشاغل گذشته تنظیم کردم.

اولین کارم ساماندهی نظام دیوانی کشور است

وی با بیان اینکه در مجموعه سابقه ۲۲ سال خدمت در قوه مجریه و ۲۶ سال در قوه قضاییه دارم در مورد انسجام میان قوا و جلوگیری از نظام دیوان سالاری اظهارکرد:  ما تفکیک قوا داریم البته مرزهای اختلال هم داریم یک سامان سیاسی برای نظام پارلمانی و کار تحزب نیاز داریم و تعریف خوبی از تحزب نداریم معتقدم بخشی از کاستی ها با پیگیری و سامان تحزب انجام می شود، با بروکراسی ناقص قبل از انقلاب مواجه هستیم اولین کارم ساماندهی نظام دیوانی کشور می دانم.

وی با تاکید بر کسب تجربه در مناصب مختلف گفت: آسانسوری بالا نیامدم از حوزه های پایین بالا آمدم با نظام اداری آشنا هستم ضعف ها و نواقص را می دانم تداخل کاری و موازی کار داریم دولت بزرگ و گریبانگیر نظام اداری شده است و نیازمند جراحی اساسی در حوزه مدنی و اداری هستیم و ساماندهی امر بروکراسی اولویت من است.

وی در مورد گزارشگران فساد و انتقاد از دولت ادامه داد: به روشنی و شفافیت عرض می کنم چند سال پیش در جلسه با مسؤلان ضد فساد دعوت شدم به آنها گفتم از راهکارهایی اصلی مبارزه با فساد شفافیت است و برای این امر نیازمند دولت الکترونیک نه به معنی کنونی آن که با نواقص زیادی موجه است نیاز داریم، اگر دولت الکترونیک به درستی محقق شود مشکلات ما حل می شود.

به گزارشگران اعتماد و آزادی دهیم

وی گفت: آزادی تبادل اطلاعات از اولویت های شفافیت است. به گزارشگران اعتماد و آزادی دهیم گزارشگران آزادند هر نوع  گزارش که می خواهند از دولت گزارش بدهند، اگر آزادی گردش اطلاعات داشته باشیم فواید زیادی خواهد داشت، دولت‌ها باید از نقد استقبال کنند و از نقد خبرنگاران خوشحال شوند و به خبرنگاران پاداش دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  اظهارداشت: تحمل نمی کنم با آدم ضعیف کار کنم معتقدم کار را باید به کاردان سپرد مدیر جدی و قاطع در کار هستم به مدیران مجرب مردمی و کاربلد جدی با هر سلیقه بها می دهم اجازه نمی دهم سلیقه حاکم شود وظیفه رئیس جمهور این است که بهترین ها را برای مردم انتخاب کند. ۳۰ استاندار که سلیقه سیاسی مختلف داشتند برای آنها ۲۰ پست مشاوره وزیر از سوی  احمدی‌نژاد دادم  و  این افراد تمام قوانین را تنقیح و اصلاح کردند.


با بهترین ها که به امام و رهبری معتقد هستند باید کار کرد

حجت‌الاسلام پورمحمدی  تصریح کرد: با بهترین ها باید کار کرد و هرکس به امام و رهبری معتقد است متعهد و متخصص است باید از او خواهش کنیم که با ما همکاری کند، سعی می کنم با رویکرد جدید در دیوان سالاری و بکارگیری آنها  مشکلات را حل کنم.

وی در مورد انتخاب وزرا در دولتش گفت: حق تقدم با دوستان ستادی‌ام است اگر شرایط را داشته باشند، تا رای نیاوردم امکان بیان نام وزرا نیست اما نیروهای ولایی زیادی هستند که خوشحال می شوم در خدمت آنها باشم.

 بگوییم اشتباه کردیم نصف راه را رفتیم و مردم هم قبول می کنند

وی ادامه داد: در ابتدای دولت گزارشگیری دقیق و آمار از مسؤلان می گیرم، توصیف از وضعیت فعلی در تمام حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بعد اشکالات را بگیریم، گزارش فصلی و دو فصلی و سالانه ارایه می دهم از گزارش شکست و عدم توفیق نمی ترسم مردم از درست نگفتن ناراحتند بگوییم اشتباه کردیم نصف راه را رفتیم و مردم هم قبول می کنند و بعد کار را اصلاح می کنیم، با مردم درست حرف بزنیم و از نخبگان و مردم کمک بگیریم.


وی خاطر نشان کرد: تجربه های سنگینی دارم ۹ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه با صدام ملاقات داشتم برای مأموریت آزادی اسرا مأموریت داشتم اوج میدان و دیپلماسی را در آنجا دیدم خودم مرد میدان بودم، در انتقال فناوری و اطلاعات نقش موثر داشتم شاید بعضی بگویند شما طلبه هستید اما با دانش نانو تکنولوژی  و …. آشنایی دارم  و تا جایی که در آن  زمان آمریکا ایران را بعنوان انتقال دهنده تکنولوژی شناخت.

در دولتم از هیچ مذاکره ای نمی ترسیم

وی در مورد تجربیات موفق خود گفت: اولین تجربه کارت سوخت را آنجا دادم و اولین تجربه انتخابات الکترونیک را  داشتم. دست از دور بر آتش ندارم بلکه تجربه دارم وقتی از دولت الکترونیک حرف میزنم تجربه دارم که در مدیریت عالی کشور موثر است کسانی می توانند کشور را اداره کنند که از دور مسائل را ندیده  باشند من از دور مسائل  را ندیده ام بلکه تجربه موفق چندساله دارم.

وی گفت: اگر ملت مرا شایسته بدانند دوران جدیدی در پیشرفت و توسعه و دیپلماسی قوی را تجربه خواهیم کرد و از هیچ مذاکره ای نمی ترسیم و شاهد دوران جدید از مدیریت خواهیم بود.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه مشغول کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بودم که در این سن و سال بیشتر با ما متناسب است، افزود: در مرکز اسناد انقلاب اسلامی سه پروژه سنگین در دست دارم اما با حادثه شهادت شهید رئیسی احساس مسوولیت می کنم. در دولت خود حتما از نقاط مثبت دولت‌ها استفاده می کنم حتی اگر با سلایق سیاسی ما نزدیک نباشد از افراد موفق در دولت‌های مختلف بهره می بریم.

کد خبر 1768050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha