بازگشت آپارتمان‌نشین‌ها به مسجد از «ساختمان رو به خدا»

اعضای کانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی با اجرای برنامه فرهنگی در مناطق آپارتمانی با عنوان «ساختمان رو به خدا» علاوه بر توسعه فعالیت‌ها به جذب افراد به مسجد موفق بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی اصفهان با تولید برنامه مرز اجرای فعالیت های خود را مسجد تا کل محله افزایش داده و خدمات را به نقطه نقطه شهر فرستاده است.

اعضای این کانون فرهنگی و هنری با تولید محتوا به مناطق آپارتمان نشین و مجتمع های ساختمانی رفته اند و برای مردم برنامه اجرا می کنند.

مرکز فرماندهی کار همان مسجد است اما مرز اجرای برنامه ها در کل منطقه فراگیر شده و جمعیت مخاطبان افزایش یافته که چنین طرحی در جذب به مسجد و معرفی کانون های فرهنگی و هنری موفق بوده است.

«ساختمان روبه خدا» ایده‌ای متفاوت از کانون شهید صیاد شیرازی

«حامد پناهی» مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی اصفهان در گفتگو با شبستان به طرح «ساختمان رو به خدا» و دیگر برنامه های این کانون اشاره کرد.

درباره محتوا، محورها و اهداف طرح «ساختمان رو به خدا» توضیح دهید.

در این طرح بچه های کانون در قالب گروه سرود، تئاتر و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی آماده شده و یک کاروان برنامه فرهنگی تشکیل دادند که مثل دیگر کانون ها بسیاری از این اقدامات برای نمازگزاران و یا در مسجد اجرا می شد اما با گذر زمان و تقویت توان افراد، این کاروان به سمت مناطق مسکونی، کوچه ها و آپارتمان های محله رفت.

تیم اجرایی این برنامه با هماهنگی قبلی به اهالی یک منطقه مسکونی اطلاع رسانی کرده و آنان برای بهره برداری از این مراسم گرد هم جمع می شدند.

گاهی این برنامه به داخل منازل نیز دعوت می شد و اهالی خانواده و دیگر همسایگان از آن بهره می‌گرفتند.

«ساختمان روبه خدا» ایده‌ای متفاوت از کانون شهید صیاد شیرازی

دستاوردهای این برنامه و استقبال مردم چطور بود؟

مردم استقلال خوبی داشتند چراکه محتوای خوبی عرضه می شد و اینگونه با فعالیت کانون های مساجد و کانون شهید صیاد شیرازی آشنا می شدند.

در ادامه این آشنایی زمینه جذب به کانون فرهنگی و هنری فراهم می شد و خانواده ها فرزندانشان را برای عضویت در این مرکز ترغیب می کردند و خودشان نیز از برنامه های عمومی استفاده می کردند.

در کنار همه این اقدامات جریان سازی فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای شهروندان رقم خورده و توانسته این ابتکار به تبیین کارکرد مساجد بپردازد.

«ساختمان روبه خدا» ایده‌ای متفاوت از کانون شهید صیاد شیرازی

چشم انداز این طرح چگونه ترسیم شده است؟

در اتاق فکر بچه های کانون این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با گذر زمان نیازسنجی نیز از هر محله و منطقه صورت گرفته و محتوا متناسب با تقاضا عرضه می‌شود. چنین طرح های ابتکاری علاوه بر اینکه استعدادهای بچه های کانون را رشد داده به جذب در مسجد و ایجاد نشاط اجتماعی کمک کرده و هرچقدر کانون ها طرح های ابتکاری ارائه بدهند در جذب اقبال عمومی و جریان سازی موفق خواهند بود.

تعدد برنامه‌های فرهنگی کانون به چه سمتی هدایت می شود؟

همه برنامه‌های برای جذب به مسجد، تقویت باورها، شور و نشاط اجتماعی و رشد استعدادها است که به صورت جمعی و گروهی اجرا می شود.

اتاق فکر کانون و هیات اندیشه ورز توانسته مشارکت های عمومی را جذب کرده و فکر و پیشنهادات عمومی را برای اجرای برنامه های کانون هم افزا کند.

«ساختمان روبه خدا» ایده‌ای متفاوت از کانون شهید صیاد شیرازی

کد خبر 1768055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha