فرهنگ صحیح اخلاق اسلامی بسیار مترقی است

حجت الاسلام سروش، فرهنگ صحیح اخلاق اسلامی را بسیار مترقی دانست و گفت: امام محمدباقر(ع) در تبلیغ و احیای شیعه حرکتی مهم انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام امیرحسین سروش_ کارشناس دادگستری عصر امروز(جمعه، ۲۵ خرداد) در صحن آستان مقدس حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) با اشاره به چالش، های مهم امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: وقتی شما به سرچشمه دسترسی نداشته باشید قائدتا آب گل آلود قسمتتان می‌شود یعنی وقتی اجازه ندادند اسلام ناب گسترش پیدا کند هر کسی به خودش اجازه می دهد که ادعای امامت داشته باشدو این موضوع در زمان امام باقر(ع) زیاد دیده میشد.

وی با بیان اینکه، امام در منزلش راحت نمی‌نشیند و قیام می کند افزود: قرآن فقط یک موعظه دارد و اگر آنرا انجام دهیم همه چیز خواهیم داشت و آن اینکه برای خدا قیام کنیم.

حجت الاسلام سروش با تاکید بر اینکه بین کسی که قرائت نماز می‌کند با کسی که اقامه و ترویج نماز انجام می دهد فرق است، تصریح کرد: فرهنگ صحیح اخلاق اسلامی خیلی مترقی است.

وی با اشاره به اینکه در بین امامان ما امام موسی کاظم(ع)، پدر آقا سیدجلالدین اشرف زندانی طولانی مدت داشته است، افزود: در زندگی این امام یکی از مهمترین برهه های تاریخ اسلام که بحث تشکیل شبکه وکالت است اتفاق افتاد.

حجت الاسلام سروش اظهار کرد: امامی که مدام در زندان و تحت فشار بوده کارهای عظیم انجام میدهد و با سختی های حکومتی و فشارها بنا نیست کار را ترک کند.

وی با بیان اینکه فرد فاضل کسی است که دشمنانش به فضیلت او شهادت بدهند، اضافه کرد: طوری علیه امام محمدباقر(ع) تبلیغ کرده بودند که نه تنها معصوم نیست بلکه یک ذکر هم نمی‌تواند بخواند، اما چنین امامی در تبلیغ شیعه با وجود هزینه‌های بسیار، از امام علی(ع) سخن می گفتند.

حجت الاسلام سروش با اشاره به اینکه به قدری آوازه علمی این امام زیاد شد که از تمامی ممالک به مدینه می آمدند تا امام محمدباقر(ع) را بببنند گفت: این امام در تبلیغ و احیای شیعه یک حرکت مهم انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه آن‌حضرت امامان را منشا فیض خدا و مرجع و ملجا می دانستند و راضی نبودند که به احدی کوچکترین ترس و دل نگرانی وارد شود افزود: مهمترین روضه های کربلا از امام باقر(ع) به ما رسیده است.

کد خبر 1768059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha