عزیمت بیش از ۴۰۰۰مازندرانی به صحرای عرفات

اسماعیلی چپی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۴۰زائر از مازندران امروز برای حضور در صحرای عرفات محرم شدند، گفت: تمامی حجاج اعزامی از استان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

 عباس اسماعیلی چپی-مدیرکل حج وزیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه چهار هزار و ۲۴۰زائر از این استان درقالب  ۳۲کاروان خرداد ماه جاری از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی شدند، اظهار کرد: ۱۲۰نفر بعنوان روحانی، مدیر، معین، معینه، معاون و خدمه کاروان ها را همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه حجاج مازندرانی امسال مدینه قبل بوده اند، افزود: زائران مدینه قبل به زائرانی می‌گویند که ابتدا وارد مدینه می‌شوند، در حدود ۵ روز در مدینه توقف دارند و پس از انجام مناسک عازم مکه می‌شوند.

اسماعیلی چپی، میانگین سنی زائران مازندرانی را حدود ۵۵ سال اعلام کرد و گفت: امسال زائران استان از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه چهار مجموعه هتل در مکه و مدینه با ۲۶نفر از عوامل پذیرایی از زائران مازندرانی را عهده دار هستند، بیان کرد: حجاج مازندرانی امروز همانند دیگر حجاج ایرانی با پوشیدن لباس احرام و گفتن لبیک محرم شدند و حرکت خود را به سوی صحرای عرفات آغاز کردند.

اسماعیلی چپی با بیان اینکه تمامی خدمات از جمله اسکان و تدارکات و تغذیه توسط کاروان ها درحال انجام است، خاطرنشان شد: تمامی حجاج اعزامی از استان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی حضر حجاج در سفر معنوی حج تمتع مراسم های قرائت دعاهای ندبه، کمیل، توسل و محافل انس با قرآن کریم برای زائرین برگزار می شود، یادآورشد: عملیات بازگشت حجاج مازندرانی ۱۶تا ۱۹تیر انجام می شود.

کد خبر 1768118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha