وقف و نذر ظرفیت ارزشمندی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران است

سرهنگ پاسدار سلامی به هدفگذاری اداره کل حفظ  آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برای بهره مندی ۲۰ تا ۳۰ درصدی از ظرفیت خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس دیار علویان اشاره کرد و گفت:امید می رود بخشی از فعالیت خیرین برای تکمیل این پروژه فرهنگی با همراهی واقفین نیک اندیش محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به نقش و سهم ارزشمند و قابل توجه اوقاف، واقفین، بقاع متبرکه و امامزادگان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: بسیاری از امامزادگان، بقاع متبرکه و واقفین در دوران دفاع مقدس دربحث اعزام نیرو و پشتیبانی از جنگ نقش آفرین بودند که سند افتخار مجموعه اوقاف به شمار می‌آید و باید به عنوان سند مقاومت ثبت و در اختیار آیندگان قرار بگیرد.

وی برلزوم مستندنگاری از خاطرات پیشکسوتان حوزه وقف و نذر در حمایت از جبهه های دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید از خاطرات این قشراثرگذار بهره‌برداری هنری انجام شود.

سرهنگ پاسدار سلامی خواستار گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت های مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از سوی امامزادگان و بقاع متبرکه استان شد و گفت: برگزاری گردهمایی رزمندگان اوقاف و تجلیل از این فعالان دفاع مقدس در امامزادگان استان باید مورد توجه قرار بگیرد.  

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقاف در حوزه دفاع مقدس باید در سامانه دفاع مقدس به ثبت برسد، ادامه داد: انتظار داریم موضوع وقف و نذر در حوزه شهدای گمنام و مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی در استان زمینه سازی شود که واقفین نسبت به اهداف این موزه توجیه شوند و کمک کنند.  

سرهنگ پاسدار سلامی به هدفگذاری اداره کل حفظ  آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برای بهره مندی ۲۰ تا ۳۰ درصدی از ظرفیت خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس دیار علویان اشاره کرد و افزود:امید می رود بخشی از فعالیت خیرین برای تکمیل این پروژه فرهنگی با همراهی واقفین نیک اندیش محقق شود.

وی برلزوم بهره گیری از ظرفیت وقف برای احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در استان تاکید کرد و گفت: همچنین باید نقش اوقاف برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس دیده شود.

سرهنگ پاسدار سلامی از برگزاری اولین گردهمایی واقفین و هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

اوقاف مازندران کمک کار تیم تدوین دانشنامه دفاع مقدس می شود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از امامزادگان استان میزبان شهدا هستند، گفت: اوقاف در مناسبت‌های مختلف دفاع مقدس برنامه دارد.

وقف و نذر ظرفیت ارزشمندی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران است

وی از تلاش برای ثبت وقف‌های جدید با محوریت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و افزود: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده اولین وقف هسته‌ای کشور در روستای شیرکلای شهرستان‌ نور استان مازندران رقم خورد  و ۳۰۰۰ متر زمین باغ وقف هسته‌ای شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی ضمن اعلام آمادگی اوقاف مازندران در خصوص پرداختن به نقش وقف در دفاع مقدس برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس یادآورشد: همچنین کتاب‌هایی با محوریت وصیت‌نامه شهدای روحانی به همت این مجموعه تالیف شد که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1768137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha