مسجدی‌های مسجدساز در نقطه صفر مرزی

امام جماعت مسجد امام هادی(ع) تایباد و گروهی از مسجدی های فعال این مسجد، با جذب مساعدت خیران دیگر شهرهای کشور اقدامات ارزنده ای از جمله مسجدسازی و خدمت جهادی به مردم مرزنشین خراسان رضوی را به ثمر رسانده اند.

حجت‌الاسلام حیدر سجادی، امام‌جماعت مسجد امام هادی علیه‌السلام شهرستان تایباد و مدیر مؤسسه خیریه این مسجد، در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، خدمت به محرومان این منطقه مرزی را افتخار خود و خیران مسجدی دانست و گفت: خیران و همسنگرهای مسجدی تایباد، با سپاس به درگاه خداوند متعال و با کمک‌های خیرخواهانه خود گل لبخند را به نیازمندان مناطق کم‌برخوردار هدیه می‌کنند.

وی افزود: خیریه مسجد امام هادی علیه‌السلام، از سال ۱۳۹۰در شهر مرزی تایباد شروع به فعالیت نموده و در حال حاضر حدود دو هزار خانوار را زیر پوشش مستقیم و غیرمستقیم دارد.

مسجدسازی

امام‌جماعت مسجد امام هادی علیه‌السلام با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه عبادی، فرهنگی و سیاسی هر محله به شمار می‌رود، افزود: در طول این سالها که از تاسیس این مسجد وخیریه می گذرد ساخت و یا تعمیر و تجهیز مساجد در روستاها و مناطق مرزی که یا فاقد مسجد هستند یا مسجد آنها نیاز به بازسازی و تجهیز دارد از اولویت های این خیریه بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ساخت مسجد امام صادق علیه‌السلام در روستای کمرسوز شهرستان تایباد با کمک خیرین تایبادی و تهرانی، ساخت وضوخانه مسجد امام علی علیه السلام، کمک در ساخت نمای بیرونی مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام و یا بخش های جانبی مسجد مانند آماده‌سازی باب سوم مغازه فروشگاه منتظران ظهور جهت محصولات فرهنگی از جمله فعالیت های ما در عرصه مسجدسازی است.

کمک به ازدواج و اشتغال جوانان

حجت‌الاسلام سجادی با اشاره به فعالیت‌های این مسجد در طول سال، علاوه بر مسجدسازی؛ اشتغال‌زایی، کمک به تهیه جهیزیه برای تازه عروسان، ساخت و ساز و بازسازی منازل افراد نیازمند و مدارس مانند ساخت وضوخانه، سرویس بهداشتی، حمام، برگزاری و تأمین مراسمات مذهبی شهر و روستاهای حومه، اهدای بسته غذایی در طول سال، ذبح گوسفند در طول سال را از فعالیت‌های این خیریه دانست.

مسجدی‌های مسجدساز در نقطه صفر مرزی

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مساله زیارت و برآورده شدن آرزومندان سفر کربلا تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برای به خصوص کسانی که به دلیل محرومیت و تنگدستی تا کنون به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف نشده اند، راه‌اندازی کاروان زیارتی رایگان کربلا است.

برپایی محافل قرآنی و تشویق نوجوانان قرآن آموز

وی افزود: یکی از اهداف ما در مسجد و مؤسسه خیریه این است تا همراه و همگام با نوجوانان و جوانان باشیم و در حد توان علاوه بر برگزاری محافل قرآنی، به شرکت‌کنندگان در محافل و جلسات قرآنی توجه کنیم. به همین منظور همه ساله مراسم تجلیل از فعالان قرآنی به‌ویژه نوجوانان و جوانانی که در مراسمات و محافل قرآنی ماه مبارک رمضان مسجد امام هادی علیه‌السلام حضوری پــر شــور و گسترده داشتند را نیز برگزار می کنیم.

مسجدی‌های مسجدساز در نقطه صفر مرزی

حجت‌الاسلام سجادی بیان کرد: حضور در جلسات و محافل قرآنی و در واقع انس با قرآن، آن‌هم در سنین پائین نوجوانی و جوانی، باعث تأثیرات بسیار خوب و ارزشمندی در آینده در زندگی آن‌ها خواهد گذاشت و مسیر زندگی این عزیزان را همراه با معنویت و خلوص نیت خواهد کرد و یقیناً در پیشرفت‌های تحصیلی، کاری و معیشتی‌شان اثرگذار خواهد بود.

تقسیم مهربانی در عید قربان و غدیر

امام‌جماعت مسجد امام هادی علیه‌السلام شهرستان تایباد افزود: در پی سفر جمعی از خیران تهرانی در این هفته به مؤسسه خیریه امام هادی(ع) کمک‌های خوبی جمع‌آوری شده و موفق به ارائه خدمات به مستمندان واقعی و همچنین جذب کمک برای اجرای برنامه‌های مذهبی این مسجد فعال در شهرستان تایباد شدیم.

وی با اشاره به آمار این کمک‌ها نیز گفت: تأمین ۵۰ کیسه برنج برای جشن عید غدیر خم و عید اکمال دین، توزیع ۵ کمک‌جهیزیه اهدایی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، تأمین ۵۰ کیسه برنج برای مراسم محرم، تأمین ۵۰ کارتن کیک برای جشن غدیرخم در شهر و روستاهای تایباد و تهیه جوایز نفیس برای جشن  ولایت امیر مؤمنان علی(ع) نمونه‌ای از این کمک‌ها است.

مسجدی‌های مسجدساز در نقطه صفر مرزی

وی همچنین ارسال یک کامیون ۱۰ تن وسایل دست دوم منزل توسط خیران مشهدی و تأمین مقداری از هزینه ساخت مسجد امیرالمؤمنین علی(ع) را از دیگر کمک‌های خیران به این منطقه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سجادی در خصوص برنامه‌های موسسه در ایام عید قربان گفت: تقسیم سه کمک جهیزیه در بهلول آباد، همچنین اهداء یک کولر آبی به مسجد روستای دوغارون، اهدای جارو برقی سه موتوره و قفسه جاکفشی به مسجد روستای بهلول آباد؛ اهدای دو عدد بخاری برای دو زوج در برق مزار شریف شهرستان تایباد و همچنین اهدای دو کولر دست دوم برای دو خانواده محروم در محله خیام و کاریز شهرستان تایباد از جمله برنامه های این چند روز خیریه است.

مسجدی‌های مسجدساز در نقطه صفر مرزی

گزارش: احمد عدالتیان

کد خبر 1768164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha