در جنگ اقتصادی نابرابر به سر می بریم

قالیباف با اشاره به تحریم های اقتصادی گفت: در جنگ اقتصادی نابرابر به سر می بریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «با مردم»گفت: به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا درود می‌فرستم. سلام بر زنان و مردان ایران زمین. تاریخ چند هزار ساله کشور پهناور و بزرگمان ایران عزیز همراه با مبارزات سختی‌ها فرازها و فرودها بوده است.

وی با بیان اینکه امروز کشوری آزاد، مستقل و آباد داریم، افزود: این تلاش‌ها در دوره ۴۵ ساله انقلاب اسلامی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. پیام انقلاب فراخوانی حرکت بزرگ برای آینده‌ای متفاوت بود. به خاطر همین پیام مورد حمله معارضان داخلی و تهاجم خارجی قرار گرفت. ۸ سال جنگ سخت را در یک نبرد نابرابرانه پشت سر گذاشتیم و ۳۵ سال دیگر را در جنگ نیابتی در فشارهای جنگ شناختی و در راس آن در تحریم ظالمانه اقتصادی بودیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این بودند که بتوانند ملت ما را از آینده خود ناامید و از گذشته خود پشیمان کنند و حال آنها را پریشان کنند. اما ایران عزیز ما و ملت ما همچنان مانند سروی بلند قامت مستحکم ایستاده است و از همه دشمنی‌ها و سختی‌ها و ناملایمات عبور کرده است و بزرگی و اقتدار خود را در اوج نگه داشته است.

وی تصریح کرد: با ایده مقاومت و عمل به وعده‌ صادق و جغرافیای سیاسی منحصر به فرد منطقه‌ای و جهانی یک بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین المللی است.

وی افزود: امروز می‌توان با افتخار گفت که ایران سربلند از رویکرد حفظ بقا عبور کرده است و به بلوغ رسیده است که می‌توانیم در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت را به سمت پیشرفت و در حقیقت اینگونه بگوییم که از پایایی به سمت پویایی برسیم. هرگز اجازه نخواهیم داد که بدخواهان و دشمنان ایران و اسلام ایران جان ما را دور بزنند. این سوال پیش می‌آید که چگونه همانطوری که امروز ما در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و در جهان باشیم که همه کشورها به این قدرت ما حسرت بخورند ما می‌توانیم این تجربه را در عرصه پیشرفت همه جانبه تکرار کنیم و در این مسیر با همگام برداریم.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس وقتی که دشمن به این سرزمین حمله کرد و ما بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشیم. بدون اینکه سازماندهی مشخصی داشته باشیم. بدون اینکه حداقل تجهیزات داشته باشیم. همه به سمت جبه هگسیل شدیم. ولی همه یک چیز داشتیم و آن باور و ایمان بود. همه گوش به فرمان بودند. همه با انگیزه برای دفاع از وطن و انقلاب، اینگونه کنار هم قرار گرفته‌ایم.

قالیباف افزود: امروز همان اراده ادامه پیدا کرد همان فرهنگ ادامه پیدا کرد امروز شما چنین قدرتی را می‌بینید که حسرت کشورهای منطقه است. پس از اتمام جنگ، با همان فرهنگ به قرارگاه سازندگی که البته قرارگاه بازسازی برای رسیدگی به روستاهای خراب شده و شهرهای جنگ زده که آسیب جدی دیده بودند باز سازی تمام شد و به قرارگاه سازندگی تغییر نام داد.

وی افزود: سازندگی در انتقال انرژی از جنوبی‌ترین نقطه به شمالی‌ترین نقطه در کمترین زمان زیرساخت‌ها و در همه مسیرها پس مسیر سخت ولی شدنی است. دوره‌ای که بنده در هوافضای سپاه بودم در زیرساخت‌های مهندسی در زیرساخت‌های فنی این گونه توان عملیاتی وعده صادق انجام شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حتما به خاطر دارید نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن از یک نیرویی که شاید آن بهره وری و توانی که باید می‌داشت و آن خدمتی که باید انجام می‌داد با همه تلاشی که زحمت می‌کشیدند مردم راضی نبودند ولی شما دیدید بدون تغییر در بودجه حتی اعتبار بودجه نسبت به بودجه عمومی کاهش پیدا کرد ولی تحول در رفتار تحول در سازمان تحول در آموزش کیفیت خدمات رسانی با رویکرد امنیت پایدار عادلانه از شهر تا روستا همه خدمت از پلیس گرفتند.

وی افزود: این تحول را مردم در زندگی خودشان با همه وجود حس کردند پس تحول امکان‌پذیر است. در شهرداری تهران شما همه شهر را یک کارگاه دیدید در عرصه حمل و نقل در عرصه مترو در عرصه توسعه پارک‌ها فرصت ایجاد کردن برای کودکان و زنان در محیط شهر پل‌ها و تونل‌ها این موارد در شرایط سختی انجام شد این موارد پیش شرط اینکه ما پول می‌خواهیم و اختیار می‌خواهیم نبوده است.

قالیباف تاکید کرد: بر این باوریم که تحول نیازمند یک مدیر قوی است. هر که بگوید اختیار می‌خواهم و پول می‌خواهم تا کاری را انجام بدهم در طول بیش از ۴۰ سال تجربه به شما مردم عزیزمان می‌گویم آن اگر این امکان را بگیرد تحول را ایجاد نخواهد کرد بلکه آن سرمایه را هم از دست خواهد داد

وی افزود: ایمان کار، باور به کار و دلدادگی به کار و نکاتی که گفتم رمز موفقیت و تحول است. همین روحیه است که وقتی با دوستانمان در مجلس شورای اسلامی کنار هم قرار می‌گیریم با یک قانون کشور را از بلاتکلیفی در می‌آوریم از تردید در می‌آوریم. بزرگترین ضعف در یک کشورشهر بلاتکلیف بودن است. وقتی کشوری بلاتکلیف و تردیدی در آن نباشد و اراده محکم باشد همه وسایل و ابزار یک تحول را ایجاد خواهد کرد.

قالیباف تاکید کرد: وعده دادیم در مجلس یازدهم برای یک خیزش اقتصادی آمده ایم و به وعده عمل کردیم گزارش این عملکرد هم ارائه شد.

وی افزود: آیا باز این کفایت می‌کند برای یک تحول قوانین دائمی و چه قانون برنامه هفتم خیر قانون، قانون است مهم است ولی اگراجرا نشود اعتبارش بیش از یک کاغذ نیست مدیریت قوی است که می‌تواند کاغذ بی جان را جان بدهد و روح حرکت تحول را در این کالبد سخت اقتصاد بدمد.

قالیباف گفت: ما امروز شاهد مشکلاتی هستیم تکرار این مشکلات برای بند هم سخت است چون آنقدر شما مردم عزیز این موارد را شنیدید که از حرف خسته‌اید ولی در این شرایط می‌خواهم به شما قول بدهم مثل گذشته و به عهد خودم وفا کنم که این‌ها را می‌گویم که با کمک شما حل کنیم.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز همه مان رنج می‌بریم و ما شرمنده‌ایم از گرانی شرمنده‌ایم از تورم کاهش قدرت خرید خانوارها ما حتماً برای این ها برنامه داریم.

قالیباف با بیان اینکه ضمانتِ من برای اجرای برنامه‌ها کارنامه‌ام در طول سالیان گذشته است، گفت: برنامه و روش اجرا داریم و ضمانت اجرایی کارنامه عملکرد بنده در طول سالیان گذشته است. در عرصه مسکن که امروز قریب ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها را هزینه می‌کنند باید این مشکلات را حل کنیم در خودرو همچنین در اتباع بیگانه نیز همچنین و این موارد را در برنامه‌های دیگر توضیح داده‌ام.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات سختی روبرو هستیم هم در تامین هزینه‌ها هم در آن جایی که هزینه‌ها را تامین می‌کنیم در پیدا کردن دارو مخصوصاً عزیزانی که به بیماری خاص مبتلا هستند، البته که در مجلس شورای اسلامی اقداماتی برای بیماران خاص به طور موقت انجام شد ولی ما معتقد هستیم این مورد باید به طور اساسی در شیوه دائمی و پایا به نتیجه برسد.

قالیباف درباره اقشار مختلف نیز گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران و مددجویان کمیته حضرت امام خمینی و سازمان بهزیستی از طرفی دیگر نخبگان، دانشمندان و دانش آموزان مخصوصاً معلمین عزیزمان در عرصه آموزش و پرورش آینده این کشور و ادامه این تحول در گرو تربیت این عزیزان به دست شما نخبگان عزیز است.

وی افزود: از این مشکلات اگر بگذریم مشکلات اساسی‌تر که شاید این مواردی که نام بردم معلول این علت‌ها هستند و آن ناترازی‌هایی است که در کشور است متاسفانه ناترازی در عرصه انرژی ناترازی در مسائل بانکی و پولین اترازی در آب و مخصوصاً ناترازی در کسری بودجه. بارها تاکید کردم وقتی بودجه سالیانه می‌نویسیم می‌گوییم بودجه دولت یا برنامه هفتم می‌نویسیم می‌گوییم برنامه دولت در حقیقت ما باید بدانیم برنامه و بودجه زندگی مردم است. اگر این ناترازی را داشته باشد یعنی مستقیم و غیر مستقیم یعنی ما داریم از زندگی مردم برمی‌داریم این موارد را باید برایشان چاره‌اندیشی جدی اساسی بکنیم.

قالیباف افزود: این سوال مطرح می‌شود آیا وقتی امروز کسری بودجه داریم به این معناست که ما پول نداریم ثروت و دارایی نداریم خیر. ۱۹ و نیم درصد ذخیره‌های نفت دنیا در ایران است. یعنی رتبه اول را ما در دنیا داریم. ما امروز از این ۱۹ و نیم درصد ۶۶ درصد ذخیره‌های گازی ماست ۳۴ درصد نفت خام ماست غیر از این معادن داریم موقعیت ترانزیتی و کوریدورهای شرقی و غربی، شمالی و جنوبی هستیم که فرصت‌های بسیار طلایی و منحصر به فردی درآمدهای ارزی ما دارد.

قالیباف افزود: ما به دریاها و اقیانوس‌های آزاد راه داریم این‌ها مزیت‌های بسیار بزرگی است. امروز نفت و گازی که تولید می‌کنیم۲۳۰ میلیارد دلار است ما دقیقاً ۲۵ درصد از این عدد را اتلاف می‌کنیم یا از کشور ما قاچاق می‌شود. یعنی سه و نیم برابر یارانه‌هایی که سالانه می‌دهیم در اینجا حدود 1260همت هدر می‌رود. به طور قطع این مقدار دارد حیف می‌شود مهم این است که این ظرفیت در چرخه پیشرفت و سرمایه‌گذاری کشور نمی‌آید.

قالیباف تاکید کرد: همه اینکه فرصت سوزی می‌شود و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنیم چیست در یک کلام راحت و روان بگوییم بی عرضگی و نا کارآمدی است. با همه وجودم عرض می‌کنم که امروز ریشه اصلی مفاسد در کشور ما ناکارآمدی است. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی آمدند تا ریل را عوض کنند اراده کردند برای تحول در این مسیر حرکت کردیم.

قالیباف حاطرنشان کرد: برنامه هفتم را با مشارکت هم تصویب کردیم ولی مشیت الهی این گونه شد که این رفیق عزیزمان از بین ما رفت. در پیش رویمان دو راه داریم یا اینکه اجازه بدهیم چرخ بر همان پاشنه گذشته برگردد و بچرخد یا اینکه این مسیر تحول را با قدرت ادامه بدهیم اراده ما بر این است که این مسیر را ادامه بدهیم. لذا همه نقاط تقویت دولت سیزدهم را حفظ کرده و ضعف را تبدیل به قوت کرده و به سمت تحول بریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت عزیز ایران در یک نقطه تاریخی در لحظه مهم و اساسی برای یک تصمیم بزرگ هستید؛ همیشه تحولات و نزدیک ترین مسیر برای تحولات انتخاب است. این انتخاب و تصمیم شما برای تحول در اقتصاد و آینده فرزندان مان و پیشرفت و عزت ملت و ایران عزیزمان است.

وی تاکید کرد: ما فرصت آزمون و خطا نداریم و باید مسیر پیشرفت را محکم دنبال کرده و به دنبال تحول در تمام عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم؛ بدون شک تحول به مدیر قوی نیاز دارد و هیچ تحولی بدون یک مدیر قوی امکان پذیر نیست.

 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آیا برای تحول مشکل ما برنامه و یا نبود امکانات است؟ ۶ برنامه گذشته کمتر از ۳۰ درصد اجرا شد پس مشکل، نبود مدیر قوی بود.وی ادامه داد: امروز بعد از ۴۵ سال از انقلاب باید در انتخاب مان به افرادی نگاه کرده که کارنامه و عملکرد روشن و قدرت تصمیم گیری داشته و شجاع و آگاه و اهل خرد جمعی و مشاورره باشد و بتواند قبل از تصمیم گیری اعتقاد به تصمیم سازی داشته و به نخبگان و اندیشمندان جامعه فرصت دهد.

قالیباف با بیان اینکه همه به عملیات وعده صادق افتخار کردند، گفت: مدیر قوی می تواند همیشه کشور را عزیز و قوی نگه دارد؛ قوه مجریه محل کارآموزی و تمرین نیست و حق آزمون و خطا نداریم. باید با کمک نخبگان مشکلات را حل کرده و گره از زندگی مردم باز کنیم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: خودم را متعهد می دانم مثل مناصب قبلی، با قدرت و قوت حرکت کرده و اجازه ندهم نابسامانی ها تکرار شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان گفت: باور دارم مداخله دولت و تصمیمات خلق الساعه دولت در زندگی و امور مردم در عرصه های اقتصادی باعث فرار سرمایه و ناامنی در حرمت اقتصادی است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این انتخابات همه رقبا بدانیم که اساس رقابت رعایت اخلاق است؛ به دوستانم در جبهه انقلاب می گویم که باید در رقابت به وحدت برسیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم. بعد از ۸ تیر همه ما با هم کار کرده و همگرایی برای رقم زدن تحول اساسی و بزرگ داشته باشیم چون به جز کار جمعی نمی توان به موفقیت رسید.

وی افزود: ما می توانیم گام دوم انقلاب را با تحول مدنظر مقام معظم رهبری رقم زده و مردم شاد باشند و سایر کشورها ما را به عنوان الگو و تحول انتخاب کنند؛ مطمئن هستم که می شود و می توانیم.

کد خبر 1768217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha