سنت هدیه دادن در روز غدیر احیا می شود

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: حوزه علمیه خراسان جنوبی در نظر دارد امسال در در روز عید غدیر نسبت به احیای سنت حسنه هدیه دادن در روز عید غدیر با مشارکت همه شهروندان و خیرین اقدام کند.

حجت الاسلام علی رستمیانی-مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان جنوبی جهت بزرگداشت دهه امامت و ولایت برنامه های مختلفی را در استان اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به سنت حسنه هدیه دادن در روز عید غدیر گفت: همه با هم تلاش خواهیم کرد تا این سنت حسنه را در جامعه با کمک مبلغان و طلاب و خیرین احیا کنیم.

حجت الاسلام رستمیانی در ادامه بیان کرد: در حدیثی از امام رضا (ع) آمده است که «[یوم الغدیر] یَوْمُ الْحَبَاءِ وَ الْعَطِیَّةِ؛روز غدیر، روز بخشش و هدیه دادن است».

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان جنوبی در نظر دارد امسال در در روز عید غدیر نسبت به احیای این امر زیبا با مشارکت همه شهروندان و ادارات و ارگان های استان اقدام کند.

وی در ادامه گفت: در این راستا تاکنون با مشارکت جمعی از خیرین تعداد ۲ هزار هدیه برای کودکان و خردسالان شرکت کننده در راهپیمایی روز غدیر تهیه شده است که با همکاری و همراهی سایر عزیزان این تعداد به چند برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: امیدواریم استان خراسان جنوبی با این اقدام خود بتواند این امر مبارک را به سراسر کشور تسری داده و همان گونه که شاهد احیای سنت اطعام در این روز در سراسر کشور هستیم به زودی شاهد انجام این سنت حسنه در سراسر کشور در این روز مبارک باشیم.

حجت الاسلام رستمیانی در ادامه عنوان کرد: لازم به ذکر است که گروه جهادی قاسم ابن الحسن(ع) حوزه علمیه خراسان جنوبی آماده دریافت نذورات و هدایای شما در جهت احیای امر هدیه دادن در روز عید غدیر است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در خصوص تعداد مبلغان فعال در دهه امامت و ولایت گفت: طی این دهه مبارک ۵۰۰ مبلغ به فعالیت های تبیینی و بصیرتی در سطح استان خواهند پرداخت.

کد خبر 1768279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha