برائت از مشرکین، اعلام حمایت جهانی از مظلومان غزه است

به گفته حجت الاسلام جعفری، یکی از راه‌های حمایت از مردم غزه و فلسطین مساله برائت و اجتماع برای حمایت از مظلومان و اعلام انزجار از جنایات اسرائیل و حامیان این رژیم بالاخص آمریکای خونخوار است.

حجت الاسلام جعفری، نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال در پیامی به حجاج بیت الحرام «گستره انسانی» و «قوت عاملِ معنوی اسلام» را دو جانبِ فریضه حج خواندند و با اشاره به فجایع غزه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.

وی با یادآوری اینکه برائت از مشرکین یکی از ارکان حج بوده و در سوره توبه به صراحت به آن اشاره شده است، گفت: برائت ریشه قرآنی دارد و حجاج بیت الحرام در مناسک حج باید برائت خود را از مشرکین اعلام کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حج یک فریضه عبادی و سیاسی به شمار می رود و امامین انقلاب همواره به برائت از مشرکین تاکید داشتند، گفت: در برائت امسال یک ویژگی خاصی به چشم می خورد و آن هم تاکید رهبری به جنایات رژیم اسرائیل است کهعلیه مردم مظلوم غزه انجام می شود.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری تصریح کرد: این پیام نشان می دهد جای هیچ گونه مماشاتی با رژیم جنایتکار اسرائیل وجود ندارد و نکته مهمتر اینکه برائت از رژیم صهیونیست مختص حجاج نیست و تمام مسلمانان جهان باید برائت از این رژیم جنایتکار را مورد توجه قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه بعد از گذشت سال ها از شعارهای انقلاب و بیانات امامین انقلاب، جهان به جنایتکار بودن اسرائل پی برده است، گفت: این موضوع نشان ازحقیقت راه امام و شعارهای انقلاب دارد چرا که هر روز بر فروغ شعارهای سرداده شده افزوده می شود و این نشان از حقانیت انقلاب دارد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه امروز شاهد بیداری وجدان های بشریت در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین و غزه هستیم، گفت: این اتفاق زمینه ساز سرنگونی رژیم اسرائیل در آینده نزدیک خواهد بود.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری به رهاورد برائت مسلمانان از رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غزه در برابر اسرائیل بیداری وجدان های بشریت را به دنبال داشته است و همین موجب گشته مردم برای حمایت از مردم غزه به پا خیرند.

به گفته وی، یکی از راه های حمایت از مردم غزه و فلسطین مساله برائت و اجتماع برای حمایت از مظلومان و اعلام انزجار از جنایات اسرائیل و حامیان این رژیم بالاخص آمریکای خونخوار است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اجتماع مردم برای حمایت از مردم غزه و فلسطین اهرم فشاری بر سازمان ملل و شورای امنیت و حامیان این رژیم در جهان است. اگر اسرائیل بداند در میان مردم جهان جایگاهی ندارد خود را تسلیم خواست جهانی می کند.

کد خبر 1768280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha