خیز بلند مردمی برای غدیر| از جشن‌های محله‌ای تا میهمانی خیابانی در کرمان

ستاد مردمی بزرگداشت دهه امامت و ولایت در کرمان در تدارک برگزاری باشکوه جشن‌ها و برنامه‌های عیدالله الاکبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم‌شعاع، دوشنبه(۲۷ خرداد) در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد مردمی بزرگداشت دهه امامت و ولایت بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های این دهه تاکید کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه جشن‌های غدیر در مرکز استان از شام عید قربان از میدان رسالت آغاز می‌شود؛ افزود: شب عیدغدیر نیز جشن‌های محله‌ای در ۵۰ نقطه کرمان برگزار می‌شود.
وی از پیش‌بینی اطعام در شب، روز و شام عیدغدیر در مساجد و تکایا و... توسط گروه‌های مردمی خبر داد.
انجم‌شعاع اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در تدارک ایجاد گذر غدیر هستیم که گزینه اول برای برگزاری آن حد فاصل چهارراه سمیه تا چهارراه ولی‌عصر است.
این مسئول گفت: برای ایجاد این گذر بیش از ۵۰ غرفه نیاز است که باید با برنامه‌های فرهنگی جذاب و تأثیرگذار برای اقشار مختلف قابل استفاده باشد.
توجه به بزرگداشت شهدای غدیر، سادات، خدمت و حادثه تروریستی کرمان؛ برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت در ۸۰ بقعه و امامزاده استان؛ احسان و اطعام علوی کمیته امداد با تدارک افطاری ساده خیابانی؛ ایستگاه سلامت و پوشش امدادی هلال احمر؛ غرفه‌های مشاوره و جهادتبیین حوزه علمیه خواهران؛ برپایی سیاه چادر و اجرای موسیقی محلی توسط جهادکشاورزی از جمله برنامه‌های پیشنهادی در این جلسه بود.
برپایی هشت موکب مردمی توسط خواهران در گذر غدیر برای توزیع شربت و شیرینی و اطعام به تعداد دو هزار نفر، ویزیت رایگان پزشکان؛ ترویج اقتصاد مقاومتی؛ واحد سیار انتقال خون؛ تست رایگان قند خون و فشار خون؛ کودک و فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1768293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha