دهه امامت و ولایت بستر مناسبی برای افزایش معرفت و بصیرت دینی مردم است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:دهه امامت و ولایت بستر مناسبی برای ترویج و تعمیق فرهنگ امامت و ولایت و افزایش معرفت و بصیرت دینی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: دهه امامت و ولایت بستر مناسبی برای ترویج و تعمیق فرهنگ امامت و ولایت و افزایش معرفت و بصیرت دینی مردم نسبت به واقعه غدیر و فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) و ترویج سبک زندگی علوی است.

وی گفت: از جمله اهداف بزرگداشت دهه امامت و ولایت، ترویج و تعمیق فرهنگ ولایت و امامت، تبیین جایگاه و نقش امامت و ولایت در نظام اسلامی، افزایش معرفت و بصیرت دینی مردم نسبت به واقعه غدیر و فضائل امیرالمومنین (ع)، ترویج سبک زندگی علوی، حمایت از مظلومان در مکتب امامت و ولایت با محوریت مردم مظلوم غزه است.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: همچنین بهره‌گیری از برنامه‌ها و جشن‌های غدیر برای دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات و معرفی و تبیین سیره و سلوک معنوی و سیاسی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در ولایت مداری و مردمداری به عنوان یک الگوی مدیریتی در تراز انقلاب اسلامی از دیگر فرصت‌های دهه امامت و ولایت می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راه‌اندازی کارناوال جشن و شادی غدیر، برگزاری رژه خودرویی در مراکز شهرها و دهستان‌ها، برگزاری شب شعر غدیر، مراسم نورافشانی در تمام شهرستان‌ها در شب عید غدیر، برگزاری جشنواره بادبادک ها در پارک‌ها و بوستان‌ها، دیدار با خانواده‌ شهدا و جانبازان سادات در روز عید غدی و برگزاری مسابقه کتابخوانی در سراسر استان از جمله برنامه های دهه امامت و ولایت در استان هستند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی اجتماع بزرگ در روز عید غدیر در همه شهرها، اجرای مراسم دعای عرفه، کمیل، ندبه، برگزاری نماز عید سعید قربان و خطبه‌خوانی غدیر در هیئات، مساجد، بقاع متبرکه، برپایی محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: از دیگر برنامه های این دهه مبارک، فضاسازی تبلیغی، محیطی، تزیین و چراغانی مساجد در مدت دهه امامت و ولایت، برگزاری سلسله نشست‌های غدیرشناسی و ولایتمداری با بهره‌گیری از ائمه جماعات مساجد، تکریم و تجلیل طلاب معمر سادات و اهدای جوایز ارزنده فرهنگی به آنان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محلات و معابر عمومی با همکاری مردم، برپایی میهمانی یک کیلومتری در خیابان طالقانی، تهیه پوستر و عکس‌نوشت در فضای مجازی، انجام تبلیغات شهری و میدانی، اجرای نمایش میدانی غدیر و خطبه‌خوانی، برگزاری جشن بزرگ غدیر در پارک ولایت یاسوج، مراسم شادپیمایی از امامزاده عبدالله تا پارک ولایت، بازسازی واقعه غدیر و پخت ۱۱۰ دیگ غذا و توزیع میان نیازمندان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعار امسال دهه امامت و ولایت «امیرالمومنین (علیه السلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است.

کد خبر 1768352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha