پویش قربانی ۱۴ راس گوسفند برای سلامتی امام زمان توسط اهالی یک مسجد در کرمان

امام جماعت مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر با اشاره به اهمیت اعمال مستحبی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عجل‌الله تعالی از تدارک این مسجد برای قربانی روز عیدقربان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی دسترنج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان از ذبح قربانی به نیت سلامتی و فرج امام زمان عجل‌الله تعالی در روز عیدقربان و با محوریت اهالی مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر خبر داد.
امام جماعت مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر کرمان با اشاره به اینکه این برنامه برای سیزدهمین سال متوالی و با پیش‌بینی اولیه ۱۴ گوسفند قربانی انجام می‌شود؛ افزود: در بعضی از سالها تا ۲۰ گوسفند قربانی کردیم.
وی توضیح داد: این برنامه از روز نخست ماه ذیحجه اعلام و کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود و قربانی‌ با نظارت خودمان انجام و در قطعات یک کیلویی بسته‌بندی و از عید قربان تا غدیر بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.
حجت‌الاسلام دسترنج با این تذکر که هدف اصلی قربانی سلامتی و عافیت افراد زنده‌ای است که قربانی برای آنها انجام می‌شود؛ گفت: قربانی برای اموات باید با هدف اهدای ثواب آن به روح آنان باشد.

پویش قربانی ۱۴ راس گوسفند برای سلامتی امام زمان توسط اهالی یک مسجد در کرمان


وی با بیان اینکه بر اساس احادیث؛ پیامبر هر سال یک قربانی برای خود و یکی هم برای امت خویش انجام می‌دادند؛ افزود: امروز قربانی برای سلامتی انسان کامل و کسی که حیات زمین و اهل آن به وجود ایشان وابسته است؛ اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه یک عمل خیر و صالح برای ایجاد زمینه ظهور نیز هست و از طرفی در راستای فقرزدایی نیز انجام می‌شود.
وی بیان کرد: از دیگر اهداف این طرح ایجاد امکان قربانی دسته‌جمعی برای بهره‌مندی همه از فضیلت آن است زیرا پ با توجه به شرایط اقتصادی عده‌ای به تنهایی توان قربانی کردن ندارد اما این پویش امکان مشارکت آنان را فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام دسترنج راه‌اندازی برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی دو ساعت قبل از مغرب و با محوریت بانوان مسجد و نیز مراسم استغاثه به حضرت برای رفع مشکلات و هم استغاثه برای فرج حضرت نیز روزهای جمعه را از دیگر فعالیت‌های مسجد امام حسین علیه‌السلام در راستای ترویج فرهنگ مهدویت نام برد.
وی در پایان گفت: به طور کلی همیشه به نمازگزاران توصیه کردیم تا هر عمل صالح و مستحبی را با نیت سلامتی و تعجیل در فرج باشد.

کد خبر 1768380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha