کاندیداهای ریاست جمهوری وعده واقعی بدهند نه واهی

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: کاندیداها برخلاف کارنامه خود از مرز صداقت خارج نشوند، اگر کاندیدایی بخواهد از این مرز خارج شده و به دنبال تخریب و تضعیف دیگران برود باید روی نام وی خط قرمز کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عسگر دیرباز»، رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اخلاق انتخاباتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند کاندیداها هنگام آغاز تبلیغات انتخابات علاوه بر قوانین موجود در کشور برای تبلیغات خود باید اخلاق را نیز رعایت کنند. اخلاق انتخاباتی عمدتا به دو نکته  مربوط می شود؛ اولین نکته اینکه هم خود کاندیدا و هم طرفداران او صداقت را رعایت کرده و در بیان کارنامه و ویژگی های خود صداقت را سرلوحه خویش قرار دهند، مردم نیز قدرت تفکیک افراد با صداقت با بی صداقت را از هم دارند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته بعدی اینکه کاندیداها و هوادارانشان در صدد تضعیف و تخریب کاندیداهای دیگر برنیایند، آنها می توانند بر اساس صداقت هر چقدر می توانند از خود تعریف کنند اما اینکه بخواهند کاندیداهای دیگر را تضعیف و تخریب کنند با اخلاق اسلامی ما سازگار نیست.

وی تاکید کرد: معتقدم با توجه به اینکه تبلیغات مقررات مصوبی نیز دارد، رعایت آنها می تواند در کیفیت انتخابات موثر باشد، علی الخصوص پس از شهادت آیت الله رییسی فضای خدمت کردن به مردم ایجاد شد و همه کاندیداها در تلاش هستند تا خود را خادم مردم معرفی کنند لذا باید مردم تمام حواس خود را جمع کنند تا کسی برخلاف کارنامه خود از مرز صداقت خارج نشود. اگر کاندیدایی بخواهد از این مرز خارج شده و به دنبال تخریب و تضعیف دیگران برود باید روی نام وی خط قرمز کشید.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی در عرصه ریاست جمهوری بازتعریفی از بحث خدمت را ارایه کرد، گفت: گذشته، چراغ راه آینده است، برای آزمودن واهی یا واقعی بودن وعده ها و برنامه های کاندیداها اولین شاخص کارنامه عملیاتی آنها در گذشته است. باید ادعای امروز آنها را با کارنامه قبلی‌شان سنجید که با ادعاهای کنونی مطابقت دارد یا خیر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص دوم این است که اگر کاندیدایی ادعایی داشت باید دید آیا تحقق این وعده ها در چهارچوب وظایف ریاست جمهوری است یا خیر؛ چرا که برخی امور در اختیار مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب است و جزو مسئولیت های شخص رییس جمهور نیست. با این دو راه می توان به واقعی بودن یا توخالی بودن وعده های کاندیداها پی برد.

کد خبر 1768395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha