برنامه‌های دهه امامت و ولایت با محوریت مساجد در کرمانشاه برگزار می‌شوند

درخشی گفت: با توجه به اینکه شعار امسال جشن‌های دهه امامت و ولایت «شهر مهمان علی است» است، اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت با محوریت مساجد در کرمانشاه برگزار می شود.

ایمان درخشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن دهه ولایت و امامت، گفت: دهه ولایت یعنی اگر اطاعت کردیم و تسلیم حضرت حق شدیم می‌توانیم به مقام ولایت وامامت برسیم. در نتیجه قربان راه رسیدن به غدیر و درک مقام ولایت و امامت است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه افزود: وجه اشتراک غدیر و قربان را باید در خود نام غدیر جستجو کنیم، غدیر نام برکه ای است که این واقعه اعلام ولایت امیر المومنین (ع) در نزدیکی آن واقع شده است، از سوی دیگر حاجیان هم که به منی قربانی می فرستند. شهر مکّه کنار چاه زمزم قرار دارند که آب پر برکتش به دعای حضرت ابراهیم (ع) نیاز آبی همه زائران و ساکنان مکّه را تأمین می کند.

وی خاطر نشان کرد: باز از هر دو عید قربان و عید غدیر، به پاکی ظاهری که مظهرش آب است و پاکی و طهارت باطنی که مظهرش ولایت است و معنای باطنی آب هم همان ولایت است دست می یابیم.

در خشی تصریح کرد: مردم کرمانشاه به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) ارادت خاصی دارند و راه جوانمردی و پهلوانی‌شان که همیشه زبان‌زد عام و خاص بوده است را از حضرت علی (ع) آموخته‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه  با اشاره  به اینکه ۱۴ عنوان برنامه در دهه ولایت و امامت در کرمانشاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: با همکاری بنیاد غدیر، هیأت‌های مذهبی و برخی از مساجد برنامه های متنوعی همچون  برگزاری برنامه با رویکرد کودک و خانواده، برگزاری جشن ها، مسابقات فرهنگی هنری، به دلیل تقارن روز جهانی ام‌اسبا همکاری معاونت اجتماعی این سازمان برنامه‌های خاصی را برای این افراد در نظر گرفته شده است.

درخشی گفت: یکی از برنامه های شاخص و پر مخاطب پیاده‌روی بزرگ خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردمی  در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی در پایان افزود: فضاسازی، آذین‌بندی و نصب پرچم در میادین اصلی و خیابان‌های شهرهای استان و  اهتزاز بزرگترین پرچم غدیری کشور در کرمانشاه  از دیگر برنامه های اجرایی در دهه ولایت و امت است.

کد خبر 1768400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha