احیای خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده از سیاست های ارشاد اسلامی است

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: احیای خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده از سیاست های ارشاد اسلامی است و در همین راستا مثنوی شهادت که آواها و نواهای شهادت را در خود جای داده احیای این خرده فرهنگ هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مراسم رونمایی از مثنوی شهادت انعکاس آواها و رشادت‌های جنوب کرمان در سالن شهید مداحی پور برگزار شد.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در این مراسم، ضمن تبریک عید قربان، گفت: احیای خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده از سیاست های ارشاد اسلامی است و در همین راستا مثنوی شهادت که آواها و نواهای شهادت را در خود جای داده احیای این خرده فرهنگ هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: یکی از برنامه های قرارگاه شهید آوینی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد معرفی آثار فاخر هنرمندان جنوب کرمان در سطح ملی است.
وی ابراز کرد: لا لایی مادران ما در گذشته که با آن آرامش می گرفتیم بخشی از خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده است که باید آن را احیا کنیم.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تمدن هلیل رود ۷ هزار سال قدمت دارد و باید خرده فرهنگ های حوزه هلیل رود را احیا کنیم و در حوزه کاری وظیفه ما احیای این خرده فرهنگ هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: امشب شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی هنری هستیم برای اولین بار است که در جنوب کرمان دو هنرمند پیشکسوت یک هنر رو به فراموشی شده را احیا کردند. ‌
وی عنوان کرد: با توجه به شکل گیری قرارگاه شهید آوینی در آینده شاهد برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی هنری بیشتری خواهیم بود.

کد خبر 1768420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha