بچه‌هایی که به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

کانون فرهنگی هنری «توحید» از کانون‌های فعال استان قزوین با تدارک برنامه‌های مخاطب‌پسند توانسته با نوجوانان ارتباط بگیرد و آنها را پای ثابت برنامه‌های مسجدی کند؛ از فعالیت‌های این کانون تدارک برنامه‌های جذاب برای عید غدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه زهرا(س) استان قزوین با هدف کشف و پرورش استعداد های نونهالان و نوجوانان، برنامه های مختلف آموزشی برای این نسل به عنوان آینده سازان کشور تدارک می بیند. این کانون فرهنگی هنری همه ساله به مناسبت دهه امامت و ولایت هم برنامه های متنوعی را در سطح محله برگزار می کند که با استقبال گسترده مخاطبان کودک، نوجوان و جوان روبرو است.

«علیرضا صفاری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی همزمان با دهه امامت و ولایت از سوی کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه الزهرا(س) (واقع در استان قزوین)، اظهار کرد: همزمان با دهه امامت و ولایت جشن های باشکوهی همراه با تجمع مردمی به همت کانون توحید برگزار می شود و تلاش شده است که در این مراسم های جشن از سادات محله با تاکید بر تقدیر از خانواده شهدا و اهدای هدایا به کودکان دارای اسامی علی و القاب آن حضرت تقدیر به عمل آید.

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: اجرای گروه سرود نونهالان مسجدی، پخش شیرینی و شربت، پخش نماهنگ و  کلیپ با موضوع غدیر، برگزاری مسابقات متنوع قرآنی از سوره مبارک فجر، برگزاری پاسخ به شبهات در ایستگاه صلواتی، برگزاری نشست های تبیینی و کرسی های آزاداندیشی و برگزاری جشنواره«رأی اولی» با هدف تشویق جوانان برای حضور در حماسه انتخابات از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

صفاری با اشاره به اهتمام این کانون فرهنگی هنری برای بزرگداشت عید غدیر خم، افزود: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری توجه به موضوع «خانواده» است در همین راستا و با همین محور برنامه های متنوع،عکاسی، جشن خانوادگی، جشن و مسابقه نوگلان فاطمی، آشپزی خواهران، نورافشانی تدارک دیده شده است. همچنین تزیین محله با مشارکت نونهالان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت کسبه محل جهت فضا سازی بهتر محله از دیگر برنامه های مورد توجه است.

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه الزهرا(س) همچنین از اجرای مسابقه «فقط به عشق علی» در محورهای نقاشی، کیک پزی، تزیین خانه خبر داد و گفت: این مسابقات که ویژه خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار می شود، با موضوعات«نقاشیت رو باموضوع غدیر بکش»،« کیکت رو بپز، خوب تزیین کن و ازش عکس بگیر»، « خونه رو تزیین کن عکس بگیر و برای ما بفرست» برگزار می شود و علاقه مندان تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند که آثارشان را به این مسابقه ارسال نمایند. همچنین دیدار با خانواده سادات، راه اندازی غرفه کودک از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت این ایام است.

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

وی از تدارک ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستان به همت این کانون مسجدی خبر داد و افزود: کانون فرهنگی هنری توحید در طول ایام سال برنامه های مختلفی را برای اوقات فراغت اعضای کانون تدارک می بیند و تلاش دارد با تنوع بخشیدن به هر کدام از این فعالیت ها، زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان در مسجد میسر سازد و از این طریق مقدمات جذب آنها به مسجد را فراهم کند و در همین راستا آموزش مهارت های کاربردی با برپایی اردو ویژه پسران نوجوان با هدف تقویت مهارت‌های بازی و روحیه تعاون در نوجوانان، کارگاه «شبی با مسجد» را برگزار می کند.

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

صفاری یکی از طرح های شاخص این کانون مسجدی را اجرای هفتگی طرح «خانه شهید» نام برد و گفت:کانون فرهنگی هنری «توحید» قزوین، با هدف دلجویی و دیدار با خانواده شهدا این طرح را به صورت هفتگی اجرا می‌کند و طی آن اهل مسجد و اعضای کانون با خانواده شهیدان دیدار می کنند.

وقتی بچه‌ها به عشق علی(ع) مسجدی می‌شوند

کد خبر 1768424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha