هدف اسلام از توجه به اجتماعات نزدیکی دل‌های مردم به یکدیگر است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اسلام؛ دین اجتماعی است و به اجتماع توجه ویژه دارد؛ با فهرست کردن مصادیقی در این زمینه؛ هدف از اجتماعات کوچک و بزرگ را نزدیکی دل‌ها به یکدیگر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۲۸ خرداد) در خطبه‌ اول نماز عید قربان با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: هر کس را که تقوای الهی بزرگ کرد و جایگاه بخشید هیچگاه کوچک نکنید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه سه گروه از مردم در قیامت به خداوند نزدیک‌تر هستند؛ افزود: نخستین گروه، کسانی هستند که هنگام خشم به زیردستان ظلم نمی‌کنند که یکی از بروز روحیات تقوامحور هم همین است.
وی گروه دوم را افراد عادل در جایگاه قضاوت و گروه سوم را افراد حق‌گو دانست و ابراز امیدواری کرد: این سه معیار انسان را به خدا نزدیک می‌کند و روح عید قربان هم نزدیکی به خدا است.
امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم با بیان اینکه اسلام؛ دین اجتماعی است و به اجتماع توجه ویژه دارد؛ تصریح کرد: در کنار هم قرار گرفتن مردم و از این موضوع نزدیک شدن دلهای آنان به یکدیگر مورد توجه دین است لذا صله ارحام، توجه به نزدیکان، احترام به همسایگان، دست‌گیری از نیازمندان، اجتماع روزانه و هفتگی و سالانه با نمازهای یومیه، جمعه، عیدین و از همه پیام دارتر موسم حج را مصادیقی از اجتماعات اسلامی فهرست کرد.
وی افزود: جمع شدن همه مسلمین از اقصی نقاط عالم در کانون توحید و وحدت یعنی حول بیت عظیم الشان خداوند و انجام اعمال حج و تشکیل امت واحده به محوریت کعبه را به تصویر کشاندن، نمونه‌ای از توجه اسلام به همدل و همراه شدن مردم است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی دارد؛ غزه زیر آتش دشمن بی‌رحم قرار گرفته و روزی بر مروم نمی گذرد که شهید ندهند اما بدانید پیروزی نزدیک است و حماس در کنار جهاد اسلامی در آینده نزدیک جشن پیروزی برگزار خواهد کرد و هر چه جلوتر می‌رویم این رژیم جعلی و کودک‌کش به پایان عمر خود نزدیکتر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مسلمین باید هر کدام به درستی به وظیفه خود عمل کنند؛ با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج بیان کرد: برائت از کفار و مشرکین و ظالمان فراتر از مسلمین، به انسان‌های آزاده و پاک و انسان دوست در غرب هم رسیده و آنان برای پرپر شدن کودکان غزه دل می سوزانند و طرفدار آزادی و آزادی‌خواهی هستند و امروز جریان برائت از ظلم و کفر و تجاوز به حقوق دیگران جهانی شده است.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: مسلمین توانستند این پیام بزرگ اسلام را به برکت خون شهدای فلسطین به دنیا برسانند و شعار اسلام را جهانی کنند و هر انسان دوستی در کنار مسلمین قرار بگیرد و فریاد برائت سر دهد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری؛ خاطرنشان کرد: هر چه آراء بیشتری به صندوق رأی ریخته شود؛ دولت قوی‌تری شکل خواهد گرفت و توان جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی بالاتر خواهد رفت و ایران قوی جدی‌تر شکل خواهد گرفت که ایران قوی نیاز به رئیس جمهوری قوی، عملیاتی، تراز، مطیع امر رهبری، شیفته خدمت به مردم، امتحان داده نیاز دارد تا راه رئیس جمهور شهید را به بهترین وجه در نهضت خدمت رسانی ادامه بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: مردم باید اصلح را انتخاب کنند؛ کسی که از همه اولی و بهتر می تواند کشور را مدیریت کند به خصوص در صحنه سخت اقتصاد که به مدیر لایق و  قوی نیاز داریم.

کد خبر 1768440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha