راه قرار گرفتن در مسیر حق و حقیقت از ذبح هوای نفس می گذرد

حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده ضمن تبریک این عید سعید، گفت: هر کسی که هوای نفس خود را ذبح کند در مسیر حق، حقیقت و ولایت امام زمان (عج) قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۸ خردادماه) همزمان با عید سعید قربان، نماز عید قربان در مسجد جامع شهر جیرفت به امامت حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده اقامه شد.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده در خطبه های نماز عید قربان، ضمن تبریک این عید سعید، گفت: هر کسی که هوای نفس خود را ذبح کند در مسیر حق، حقیقت و ولایت امام زمان (عج) قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: در روایت است که امام صادق (ع) فرمود؛ سلمان است ماست و به سه دلیل از او به نیکی یاد می کنیم اول آن که مقدم داشتن خواسته امام زمانش بر خواسته خودش است.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف ما این است که خواسته امام زمان (عج) را بر خواسته خودمان مقدم داریم زمانی این مهم محقق می شود که هوای نفس ما قربانی شود.

وی ابراز کرد: هرگاه ما توانستیم بر نفس خودمان مسلط شویم آن وقت است که در مسیر قرآن، حرف حق و امام زمان (عج) قرار می گیریم. 

حجت الاسلام حسینی زاده ادامه داد: از منظر امام صادق (ع) دومین ویژگی سلمان، دوست داشتن فقرا بود، امروز که عید قربان است باید اول فقرا را بر سر سفره مهمانی های مان دعوت کنیم و هر جا ولیمه است اول فقرا دعوت شوند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: سومین ویژگی سلمان فارسی در کلام امام صادق (ع) اهل علم بودن است، امروز اگر بخواهیم زندگی سعادت مند داشته باشیم باید به دنبال علم آموزی و یاد بگیریم باشیم تا درست زندگی و معاشرت کنیم پدر نهایت به خدا نزدیک شویم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: همه ما باید به سهم خودمان با تبیین و تبلیغ و روشنگری مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرده و همچنین فرد اصلح را به آنها معرفی کنیم. 

حجت الاسلام حسینی زاده اضافه کرد: تبیین و روشنگری در امر انتخابات ریاست جمهوری را باید از خانواده آغاز کنیم و به جامعه گسترش دهیم زیرا این مهم وظیفه کسانی است که دل در گروه این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: در روایت از امام صادق (ع) است که امام صادق (ع) درباره سه نیاز اساسی انسان فرمودند؛ همه مردم به سه چیز اول امنیت دوم عدالت سوم رفاه و آسایش نیاز دارند.

وی با بیان اینکه امنیت دارای معانی متعددی است، ادامه داد: مطابق این روایت  ما باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند در حوزه تامین امنیت اقتصادی کشور صاحب نظر و ایده باشد و مشاور و کارشناسانی در کنار خود داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی زاده امنیت معنوی را یکی دیگر از مصادیق امنیت برشمرد و افزود: امنیت معنوی یعنی این که در انتخابات فردی انتخاب شود که ولایتمدار، در مسیر ولایت و زمینه ساز ظهور و در مسیر قرآن باشد بنابراین باید دقت کنیم کدام کاندیدا این ویژگی ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از ملاک های انتخاب فرد اصلح، تامین امنیت فرهنگی است باید ببینم کدام کاندیدا دیدگاهش در حوزه فرهنگی به دین اسلام و قرآن نزدیک تر است.

وی اضافه کرد: امنیت اجتماعی یکی دیگر از مصادیق امنیت است و در بحث انتخابات باید دقت کنیم فردی انتخاب شود که در این زمینه صاحب نظر باشد.

حجت الاسلام حسینی زاده با اشاره به اینکه امنیت سیاسی از سایر مصادیق امنیت است، تصریح کرد: باید فردی انتخاب کنیم که در سیاست داخلی و خارجی دیپلماسی عزت را دنبال کرده و پشت سر ولی فقیه حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امنیت غذایی را یکی دیگر از مصادیق امنیت دانست و ابراز کرد: در انتخابات فردی انتخاب کنید که در تامین امنیت غذایی کشور صاحب نظر باشد زیرا هر کشوری که امنیت غذایی داشته باشد می تواند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.

وی عدالت محوری را یکی از ویژگی های فرد اصلح در انتخابات پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: باید فردی انتخاب کنیم که با  تبعیض و فساد مبارزه کند و همچون رییس جمهور شهید آیت الله رییسی به مناطق محروم توجه جدی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی زاده با بیان اینکه در انتخاب فرد اصلح باید به اطرافیان کاندیدا توجه داشت، عنوان کرد: کاندیدایی که اطرافیان آنها در زمینه فساد بوده و کارایی نداشتند را نباید انتخاب کنیم چون می خواهیم زمینه ساز ظهور باشیم بنابراین باید فردی که در مسیر ولایت و قرآن حرکت می کند را انتخاب کنیم.

کد خبر 1768451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha