عید قربان مظهر و نماد توحید است

امام جمعه ارومیه گفت: برخی مکان‌ها و زمان‌ها نزد خداوند مقدس بوده و عید قبان جز این روزها است و عید قربان مظهر و نماد توحید و بندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی،امام جمعه ارومیه، ۲۸ خرداد ماه در خطبه های نماز عید قربان با بیان اینکه برخی مکان‌ها و زمان‌ها نزد خداوند مقدس است، افزود: مسجد النبی، مسجدالحرام و روز عید قربان نزد خداوند از جمله مکان‌ها و ایام مقدس است.

وی افزود: قربانی کردن وسیله ای است تا انسان نزد خدا مقرب شود و از ابتدای خلقت قربانی کردن وجود داشت. 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: قربانی کردن در منا با هدف فراموش نشدن عمل حضرت ابراهیم است و همه ما نیز باید حضرت ابراهیم را الگو قرار دهیم و آماده باشیم که دار و ندار خود را در راه خداوند فدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: همه ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و در کنار آن، انتخاب اصلح را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: طبق آموزه های اسلامی همه ما در سرنوشت جامعه مسوول هستیم و باید زمینه عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنیم که حضور در انتخابات یکی از این عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در کنار مشارکت باشکوه، توجه به معیارهای رهبری و مناظرات کاندیداها و بررسی عملکرد کاندیداها برای انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است.

وی  گفت: چنانچه به خاطر حضور کمرنگ در صحنه های تاثیرگذار سیاسی، هیمنه ملت کم شود، روز قیامت این افراد مورد عقوبت قرار می گیرند.

کد خبر 1768473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha