غافل نشدن از اطعام نیازمندان در روز عید قربان

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه در روز عید قربان از اطعام دادن به نیازمندان محروم نشویم، گفت: این موضوع هم تنها مخصوص حاجیان حاضر در منا نیست و هر کسی می‌تواند در وطن خود انجام دهد.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان یکی از اعیاد چهارگانه مسلمانان و به معنای تقرب و نزدیکی به خداوند تبارک و تعالی است.

وی ادامه داد: در این روز حضرت ابراهیم(ع) بعد از امتحان و ابتلایی که از طرف خداوند تبارک و تعالی بر ایشان وارد شد و ایشان سربلند و سرافراز در این امتحان شدند آن مقام قرب حضرت ابراهیم(ع) در درگاه خداوند تبارک و تعالی بیشتر و بالاتر رفت.

 حجت الاسلام زارعی در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های عید قربان این است که اگر کسی در امتحانات الهی سربلند و پیروز شود جز مقربین درگاه الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه عید قربان فقط برای کسانی نیست که در ایام حج در منا حضور داشته باشند و قربانی انجام دهند، افزود: بلکه هر کسی که در هر جایی تسلیم امر الهی شد و دستورات الهی را عملی کرد، مقرب درگاه الهی می‌شود.

حجت الاسلام زارعی در ادامه عنوان داشت: عید قربان علاوه بر درس، توحید، بندگی و تسلیم به انفاق و کمک به نیازمندان هم باید توجه کرد و همان موضوع قربانی کردن اتفاق می‌افتد و افرادی که توانمند هستند از این فرصت استفاده کنند و به فکر نیازمندان باشند.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه در روز عید قربان از اطعام دادن به نیازمندان محروم نشویم، گفت: این موضوع هم تنها مخصوص حاجیان حاضر در منا نیست و هر کسی می‌تواند در وطن خود انجام دهد.

کد خبر 1768485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha