عید قربان نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه روز عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است گفت: دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز عید سعید قربان امروز(دوشنبه، ۲۸ خرداد) ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، این عید را عید بندگی توصیف کرد و با تاکید بر اینکه افراد از ظرفیت های متعدد معنوی و عرفانی عید سعید قربان بهره بگیرند، گفت: خداوند متعال مجیب الدعوات است و دعاها و خواسته‌های انسان‌ها را اجابت می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه زمان‌ها و مکان‌های خاصی وجود دارد که در آن انسان بیشتر با خدای خود سخن می‌گوید و دعاهایش مستجاب می‌شود افزود: یکی از این ایام فرخنده، روز عید اضحی، یعنی عید قربان است گرچه در شب عرفه نیز دعاهایش مستجاب خواهد شد.

آیت الله فلاحتی، عید قربان را عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی خواند و ادامه داد: انسان باید همیشه خود را از تعلقات نفسانی و دنیوی به خدا بسپارد و از او طلب بخشش، آسایش و عافیت و سلامتی کند.

وی با بیان اینکه روز عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است افزود: دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

آیت الله فلاحتی در ادامه به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، رفح، اردوگاه النصیرات توسط رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: فلسطین امروز میدان آتش و خون است و نسل کشی در فلسطین، درد بزرگ و مسئله اول مسلمین جهان است.  

امام جمعه رشت با بیان اینکه امت اسلامی تاکنون جنایتی به این بزرگی در طول تاریخ به خود ندیده است، گفت: متاسفانه تاکنون بیش از ۳۷ هزار زن و کودک فلسطینی، زیر بمب‌های فسفری و موشک‌ها و آوار خانه هایشان به شهادت رسیده اند و تعداد مجروحان باقیمانده و خانه‌های ویران شده نیز رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی برای حل مسئله فلسطین و کمک به غزه مانند جمهوری اسلامی ایران به وحدت نرسیده‌اند، خاطر نشان کرد: نبود اتحاد بین کشورهای اسلامی موجب شده، تا کشوری مانند ایالت متحده آمریکا از آن سوی جهان به منطقه بیاید و با حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم فلسطین شرکت کند.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات و ایجاد شور و مشارکت انتخاباتی و تبلیغات به ویژه در گیلان اذعان کرد: طرفداران کاندیداها از هرگونه بداخلاقی‌ها در تبلیغات نامزد مورد نظر خود پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: منتخب مردم هر کسی هست باید به مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم فکر کند.

عید قربان نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است

کد خبر 1768491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha