ادامه رمی جمرات حجاج بیت الحرام در دومین روز ایام تشریق

حجاج بیت الله الحرام صبح امروز سه شنبه همزمان با دومین روز ایام تشریق به رمی جمرات ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، حجاج بیت الله الحرام امروز سه شنبه همزمان با دومین روز از ایام تشریق (یازدهم، دوازدهم و سیزدهم ذی الحجه) به رمی جمرات ادامه دادند.

روز گذشته(دوشنبه) حجاج در مشعر منا برای رمی جمرات سه گانه در اولین روز ایام تشریق آماده شدند و رمی جمرات سه گانه را پس از رمی جمره عقبه در روز عید قربان و پس از وقوف در عرفه انجام می‌دهند.

حجاج در رمی جمرات سه گانه (صغری، وسطی و عقبی)، هفت سنگ ریزه و در مجموع ۲۱ سنگ ریزه که از مزدلفه جمع کردند، پرتاب می کنند. سپس سر خود را می تراشند یا موهای خود را کوتاه می کنند سپس به مکه مکرمه می آیند، سپس طواف افاضه می کنند و سعی صفا و مروه انجام می دهند.

حجاجی که عجله دارند، می توانند این اعمال را در دو روز انجام دهند و باید جمرات را در روز دوازدهم ذی الحجه انجام دهد، منا را قبل از غروب خورشید ترک کنند و شب را در آنجا بیتوته کنند.

حجاج می توانند پس از انجام رمی جمرات سه گانه، منا را در ۱۲ ذی الحجه ترک کنند و سپس برای ادای طواف وداع به مکه مکرمه روی آورند.

توفیق الربیعه، وزیر حج عربستان شنبه گذشته اعلام کرد: تعداد حجاج امسال یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۶۴ حاجی از بیش از ۲۰۰ کشور جهان است که ۲۲۱ هزار و ۸۵۴ نفر از آنها از داخل عربستان است.

گفتنی است، رمی جمرات سه گانه اولی، وسطی و عقبه در روزهای تشریق یعنی ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ ذی الحجه درصورتی که شب سیزدهم در منا بمانند، انجام می گیرد و اگر ترتیب ادای آن از روی عمد و سهو انجام نگیرد،باید دوباره تکرار شود. زمان رمی از طلوع آفتاب تا غروب است.

کد خبر 1768549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha