اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه مرتبط با غدیر در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه دهه امامت و ولایت در استان درحال برگزاری است.

حجت الاسلام «مصطفی شجاعیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: بحث غدیر یکی از مسائل بسیار مهم اسلام است که بعد از بحث بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) از مهم‌ترین موارد مربوط به اسلام محسوب می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با تعداد بسیاری از حاجیان در آخرین حج خود سفارش به بحث ولایت امیرالمومنین امام علی علیه السلام را داشتند ولی بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص)، غدیر به فراموشی سپرده شد و مصائب مختلفی بعد از غدیر به وجود آمد، اما غدیر امتداد راه ائمه اطهار علیهم السلام امام علی (ع) و سایر ائمه است.

وی یادآور شد: امروز یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران بحث ولایت، ولایت پذیری و امامت است که این جایگاه ولایت فقیه در بین امت ما همان جایگاه ائمه اطهار علیهم السلام را در بین ما دارد.

حجت الاسلام شجاعیان ادامه داد: امسال برنامه‌های مختلف و متعددی به مناسبت دهه امامت و ولایت از عید سعید قربان تا عید غدیر خم در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرایی شدن هستند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه فرهنگ اطعام میدانی غدیر، تجلیل از خادم یاران رضوی، پخت غذا به تعداد ۱۱۰ دیگ در شهر یاسوج، تهیه بسته‌های حمایتی در طول دهه امامت و ولایت در روستاهای استان، برگزاری همایش فرزندان علوی، غبار روبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا در شهرستان‌ها از جمله برنامه های این دهه هستند.

وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار همایش یادواره «شهدای غریب» در مرکز استان برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی هر کدام در میادین و ورودی شهرها ایستگاه صلواتی را در دستور کار دارند.

حجت الاسلام شجاعیان اظهار کرد: همایش ائمه جمعه مساجد و تکایا در استان، خطبه خوانی غدیر در مساجد، دیدار مدیران استانی و شهرستانی با ائمه جمعه شهرستان‌ها و نماینده ولی فقیه در استان نیز از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت هستند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نمایشگاه بزرگ یک کیلومتری به مناسبت دهه امامت و ولایت در روز عید غدیر خم در خیابان طالقانی یاسوج برگزار می‌شود و علاوه بر برنامه‌های تبیینی و معرفتی، پخش این نمایشگاه از طریق صدا و سیمای مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نورافشانی در شب عید غدیر، پیاده‌روی شادی‌آفرین در شهر یاسوج و سایر شهرستان‌های استان، کوهپیمایی تعدادی از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح استان در روز عید غدیر، کنفرانس‌های علمی در فضای مجازی، نشست‌های تبیینی و معرفتی پیرامون بحث ولایت و امامت، برگزاری محافل شعر آئینی در مراکز کتابخانه‌ها، آشنایی نوجوانان و جوانان نسبت به بحث غدیر با برگزاری مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه های گرامی داشت عید غدیر است.

حجت الاسلام شجاعیان گفت: برنامه‌های امام شناسی غدیر در قالب شعر و داستان ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های غدیری، همایش پیاده‌روی همگانی، عروسی زوج‌های جوان در روز عید غدیر و کاروان سلامت در شهرستان‌ها که در هر شهرستان در یک روستا به صورت رایگان انجام می‌گیرد از دیگر برنامه ها در دهه امامت و ولایت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

کد خبر 1768563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha