از ورود دادستانی تا دستورات ویژه استاندار گیلان درپی حریق مهیب بیمارستان قائم رشت

درپی حریق مهیب بیمارستان قائم رشت در با مداد امروز، جمعی از مسئولان از محل حادثه بازدید کردند و دستورات لازم صادر شد، متاسفانه طی آخرین گزارشات دریافتی ۸ بیمار در این حادثه فوت شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، بامداد امروز (سه شنبه ۲۹خرداد) وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت اعلام شد، ‌ با تلاش آتش نشانان حریق مهار شد.

آتش سوزی بیمارستان بین المللی قائم رشت ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد به دلیل نامعلوم به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد، آتش نشانان از ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت پس از حدود ۳ ساعت  آتش را  مهار و  بیماران را تخلیه اضطراری کردند اما متاسفانه ۸ بیمار در این حریق مهیب جانشان را از دست دادند، علت آتش سوزی در دست بررسی است.

بعد از مهار آتش سوزی رئیس کل دادگستری گیلان، استاندار گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ازمحل حادثه بازدید میدانی داشتند، و در این زمینه دستوراتی را اعلام کردند.

ورود دادستانی به آتش‌سوزی بیمارستان قائم‌ رشت

رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور دستور قضایی برای بررسی علت حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت خبر داد.



حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در ‌ارتباط‌ با حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت گفت: به محض وقوع حادثه دادستان مرکز استان به همراه یکی از معاونین در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک موضوعات حقوق و قضایی حادثه را دنبال کردند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: تا کنون ۸ نفر از بیماران که در ICU بیمارستان بستری بودند، فوت کردند و ۱۲۰ نفر نیز به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. پزشکی قانونی نیز در حال بررسی اجساد و بررسی علت تامه فوت است؛ که این موضوع جرم‌انگاری نیز شده و قتل غیرعمد تلقی می‌شود.

وی گفت: علت وقوع حادثه با دستور قضایی توسط مسئولان امر از جمله آتش نشانی در حال بررسی است.



دستور ویژه استاندار گیلان در پی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

استاندار گیلان با صدور دستور ویژه بر انجام خدمات به موقع به حادثه دیدگان، گفت: ابعاد مختلف این حادثه بررسی شود.



اسدلله عباسی امروز در بازدید میدانی خود از محل وقوع حریق در بیمارستان قائم رشت، با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در این بیمارستان، با بیان اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند، گفت: به محض وقوع این حادثه، همه نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و هلال احمر با چندین اکیپ به محل حادثه آمده و به اطفای حریق کمک کردند.

وی افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی، ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، گفت: جزییات دقیق حادثه و حادثه دیدگان، بعد از بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام خواهد شد و مردم به شایعات توجه نکنند، زیرا با دستورات صادر شده ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم رشت در حال بررسی است.

استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان‌های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.


فوت ۸ بیمار در پی حریق مهیب بیمارستان قائم رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزییات مصدومان و جانباختگان حریق بیمارستان قائم رشت گفت: تاکنون ۸ بیمار در این حریق جان خود را از دست داده‌اند.



محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم(عج) رشت، اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی به منظور انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان یانکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: متاسفانه ۸ تن از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.
به گفته آشوبی، ۲۸ نفر به پورسینا ۴۴ نفر به رازی هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.

کد خبر 1768570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha