گلایه امام جمعه بیرجند از صدور مجوزهای بدون حساب جهت حفر چاه

آیت الله عبادی گفت: گاهی یک مدیر به جای علمی عمل کردن، سلیقگی عمل می کند و از این افراد کم تجربه داشته ایم که بدون محاسبه، مجوز حفر چاه داده اند و نتیجه اش خشک شدن قنات های مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۳۰ خرداد) در دیدار با مدیران عامل صنعت آب و برق خراسان جنوبی اظهار داشت: مسائلی است که مردم با خدمتگزاران متقابلا همکاری کنند چون همه یک خانواده هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید بیشتر و شایسته کار مسئولان است، افزود: در مصارف شخصی، مصرف معتدل و مناسب نیازمند همکاری مردم است و مشوق هایی که قرار داده شده خوب است و به صورت ریشه ای باید نهاد خانواده پای کار بیاید.

وی در ادامه بیان کرد: این موضوع جنبه اخلاقی دارد که از اسراف و تبذیر خودداری شود و به حد نیاز قناعت کنیم و قناعت به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است.

آیت الله عبادی ادامه داد: گناه تبذیر از اسراف بدتر است و تبذیر به معنای ریخت و پاش کردن است و فرقی ندارد کجا باشد و ملاحظه می کنید در بسیاری از نقاط کشور به دلیل مصرف بی رویه آب، سفره های زیر زمینی آسیب دیده و فرونشست کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: اگر این فرونشست ها به شهرها سرایت کند هزینه های بسیاری در پی خواهد داشت و گاهی یک مدیر به جای علمی عمل کردن، سلیقگی عمل می کند و از این افراد کم تجربه داشته ایم که بدون محاسبه، مجوز حفر چاه داده اند و نتیجه اش خشک شدن قنات های مردم بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی مسئله حساسی است، افزود: اگر آب آن کم یا زیاد شود ممکن است محصول کشاورزی دچار آسیب شود و در استان جایی که استعداد ندارد مجوز حفر چاه می دهند و از آن طرف در دُرح که آب از استان خارج می شود مجوز داده نمی شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید چاه های کشاورزی متکی به خود باشند، افزود: شاهد بارندگی های خوبی بودیم که از یک خطری که پیش بینی می شد به لطف خدا جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: بر اساس دانش بنیان عمل کنید و نباید تولید کنیم و همواره مصرف کننده باشیم و برای ایجاد یک کشور ثروتمند باید صادرکننده هم باشیم.

کد خبر 1768739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha