تشدید خشونت پلیس علیه مسلمانان فرانسه در آستانه بازی‌های المپیک

دولت فرانسه به بهانه حفظ امنیت ملی در جریان بازی‌های المپیک، مجموعه‌ای از حملات خشونت‌آمیز پلیس را علیه جامعه مسلمانان به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ۵pillarsuk»، دولت فرانسه به بهانه حفظ امنیت ملی در جریان بازی‌های المپیک، مجموعه‌ای از حملات خشونت‌آمیز پلیس را علیه جامعه مسلمانان به راه انداخته است.

«جرالد دارونین»، وزیر کشور فرانسه در پیامی که به تمامی مناطق اداری ارسال شد، اعلام کرد که باید تمام تدابیری اتخاذ شود تا ظرفیت ایجاد مشکل محدود شود و خطرناک‌ترین افراد تحت نظر سرویس‌ها، دور از رویدادهایی مانند المپیک باشند.

دارونین همچنین یک سیستم «تشخیص و انسداد» را ترسیم کرده است که همه مسلمانان را در پرونده‌های امنیتی دولتی به دلیل واهی افراطی‌سازی برای اهداف تروریستی هدف قرار می‌دهد و در این برنامه بیش از پنج هزار مسلمان از نزدیک تحت نظر هستند.

بر اساس این برنامه، مناطق فرانسه ملزم به ایجاد تدابیر مداخله‌جویانه از هر نوع برای هر هدف ثبت شده در پرونده‌های امنیتی دولتی هستند. و این تدابیر شامل یورش، بازداشت و حبس خانگی هستند.

این بدان معناست که هرگونه تخلف ادعا شده باید پیگیری شود و برای توجیه مداخله دولت، مورد استفاده قرار گیرد.

سازمان حمایت از حقوق مسلمانان فرانسه و دیگر سازمان‌ها شهادت های متعددی از حملات خشونت آمیز علیه مسلمانان در آستانه بازی‌های المپیک دریافت کرده اند و تنها در پاریس ۲۵۰ مسلمان مورد حمله قرار گرفتند.

«رایان فرشی»، محقق سازمان حمایت از حقوق مسلمانان فرانسه در این بارهگفت: پلیس از خشونت شدید برای ترساندن قربانیان این حملات، از طریق تخریب عمدی درها، اثاثیه و همچنین خشونت فیزیکی استفاده می‌کند.

دولت فرانسه از تاکتیک های مشابهی بین نوامبر ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۶ استفاده کرد، دوره ای که طی آن هزاران خانواده مسلمان به عنوان نوعی مجازات دسته جمعی برای حملات الهام گرفته از داعش در فرانسه در آن سال مورد حمله خشونت آمیز قرار گرفتند.

 این تاکتیک‌ها با گسترش ترس فلج‌کننده در میان کل جامعه به دنبال نظم و ساکت کردن مسلمانان است.

سازمان حمایت از حقوق مسلمانان گزارشی در سال ۲۰۲۲ منتشر منتشر کرد و در آن سرکوب بی سابقه اسلام و مسلمانان در فرانسه تحت دولت امانوئل ماکرون را فاش کرد.

در این گزارش آمده است که سرکوب اسلام و مسلمانان بر اساس قوانین بین‌المللی، آزار و اذیت محسوب می‌شود که بر اساس اسلام هراسی نهادینه شده انجام می‌شود.

سازمان حمایت از حقوق مسلمانان فرانسه گفت که الگوی رفتاری که دولت فرانسه در قبال مسلمانان نشان می دهد برای آزار و اذیت و تحقیر محاسبه شده است که منجر به سلب عمدی و شدید آزادی مذهب، عقیده، اجتماع و حق مالکیت می شود.

در سال ۲۰۲۱ پارلمان فرانسه قانونی را برای تقویت نظارت بر مساجد، مدارس و باشگاه های ورزشی تصویب کرد و  این قانون برای تعطیلی چندین مسجد و گروه های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت.

دولت مدعی است که این قوانین برای محافظت از فرانسه در برابر «اسلام‌گرایان رادیکال» و ترویج احترام به سکولاریسم و ​​حقوق زنان لازم است.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ که با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و سوم شناخته می‌شود، یک رویداد چندورزشی است که به میزبانی پاریس از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

کد خبر 1768740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha