بیانیه ۵۰ شخصیت جهان عرب در حمایت از پویش «رأی مسلمانان»

بیش از پنجاه شخصیت برجسته از جامعه عرب بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن از از همه افرادی که دارای وجدان هستند خواسته اند تا از پویش‌های «صدای عرب» و «رای مسلمانان» در انتخابات عمومی آینده که قرار است در ۴ جولای برگزار شود، حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، بیش از پنجاه شخصیت برجسته از جامعه عرب بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن از از همه افرادی که دارای وجدان هستند خواسته اند تا از کمپین‌های «صدای عرب» و «رای مسلمانان» در انتخابات عمومی آینده که قرار است در ۴ جولای برگزار شود، حمایت کنند.

امضاکنندگان از جوامع عرب و مسلمان بریتانیا از همه فعالان و حامیان حقوق بشر خواسته اند که این فراخوان را امضا کنند.

آنها خواستار همکاری و تلاش متحد برای تشکیل یک صدای تاثیرگذار در انتخابات از طریق یک سری اقدامات هماهنگ هستند.

در این بیانیه بر اهمیت انتخاب و حمایت از نامزدهای تایید شده توسط «صدای عرب» در هماهنگی با کمپین‌های «رای مسلمانان» برای اطمینان از نمایندگی موثر و تاثیرگذار تاکید شد.

امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند که نامزدها بر اساس معیارهای دقیقی تایید شده اند که با اهداف هر دو کمپین همخوانی دارد.

آنها از همه نامزدهای دیگر که توسط این کمپین‌ها تایید نشده‌اند، دعوت کردند که فورا به نفع نامزدهای مورد تایید انصراف دهند تا از تقسیم آرا و در نتیجه هموار کردن راه برای پیروزی آسان برای نامزدهای فعلی جلوگیری شود.

در این بیانیه آمده است: همه رای دهندگان تشویق می شوند تا از مبارزات انتخاباتی نامزدهای تایید شده حمایت کنند، در حالی که از دوستان و همکاران در حوزه انتخابیه مربوطه نیز درخواست می‌شود که همین کار را انجام دهند.

امضاکنندگان بر اهمیت استفاده از حق رای، چه به صورت حضوری و چه از طریق نیابت یا از طریق پست تاکید کردند.

این فراخوان خاطرنشان کرد که اولویت دادن به پایان نسل کشی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل در غزه لزوما به معنای غفلت از مسائل محلی نیست و مسائل بین المللی و محلی به طور یکسان قبل از تایید هر نامزدی برای اطمینان از تعادل معقول به درستی در نظر گرفته شده است.

امضا کنندگان این درخواست شامل چهره های شناخته شده ای مانند مدیر عامل و موسس بنیاد کوردوبا، معاون دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، رئیس مجمع فلسطین در بریتانیا؛ رئیس کمپین صدای عرب هستند.

کد خبر 1768751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha