مشکلات حقوقی مردم در مساجد استان زنجان رسیدگی می‌شود

به گفته حجت الاسلام فرجی برحق، در راستای آشنایی مردم با مسئول حقوقی و کیفری، دیدار کارشناسان و قضات دادگستری با مردم در مساجد روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با تبیین برنامه‌های هفته قوه قضائیه با اشاره به اهمیت انتخابات با مشارکت حداکثری در کشور، اظهار داشت: اهتمام به امید آفرینی در جامعه در راستای عدالت در حمایت از مردم از برنامه ها و الویت های مسئولین دستگاه قضایی است.

وی به اهمیت بررسی مشکلات مردم در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: حضور مسئولین استان در خصوص رفع مشکلات مردم کم برخور دار حائز اهمیت بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به شناسایی آسیب های اجتماعی در جامعه، تلاش برای جمع آوری معتادان متجاهر و درمان و اشتغال آنها، تصریح کرد: در این زمینه مکانی برای این افراد کمپ شامل برمواد تبصره ۱۶ انجام شده است که بزودی به بهره برداری می رسد.

فرجی برحق، با اشاره به همت مسئولین در کاهش چشمگیر سرقت در استان، تاکید کرد: ایجاد امنیت روانی برای آحاد جمعیت جامعه اساسی است.

وی، به جایگاه برتری استان زنجان، در کاهش اطالع رسیدگی به پرونده جرایم، گفت: حفظ محیط زیست از خط قرمز های این مجموعه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان، با اشاره به جرایم حوزه اشتغال با رسیدگی های تخصصی در قوه قضائیه، گفت: مدت زمان رسیدگی به پروند ها به ۸۸ روز رسیده است.

وی، به ۱۱مورد سازش در خصوص پرونده های حکم قصاص اشاره کرد و گفت: عنوان اول جرم در استان ضرب و شتم بوده است. پائین آمدن آستانه تحمل و نبود فرهنگ شهروندی از عوامل ضرب و شتم در استان است.

فرجی برحق به رفع مشکلات ۳۹۷ هکتاری اراضی یت المال در سال جاری اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی به موضوع ۲۱ واحد صنعتی ورود برای رفع موانع تولید شده است.

وی، مشکلات حقوقی بسیاری از مردم را ناآشنایی با مسائل حقوقی و کیفری عنوان کرد و گفت: در همین راستا کارشناسان و قضات دادگستری روزهای دوشنبه هر هفته در مساجد به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی می کنند.

راه اندازی مراکز شوق زندگی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در زنجان

علی عباسی، دادستان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ حقوق عامه برای معتادان متجاهر، اظهار داشت: با این اقدام سرقت های خرد زنجان کاهش چشمگیر خواهد داشت.

دادستان زنجان با بیان اقدامات اساسی در حوزه راهسازی در اتوبان زنجان تبریز، ادامه داد: ۳۲۰ میلیارد تومان برای این مورد اختصاص یافته است.

وی، با اشاره به اهمیت ساماندهی میدان احشام در شهر، تصریح کرد: با پیگیری دستگاه قضا با ایجاد دو زیر سخت دراین زمینه بوده است.

عباسی، به ساماندهی خودرو های شهروندان با ایجاد چپارکینگ در سطح شهر، گفت: در حوزه موتور سیکلت با فروش مزایده از قبل فروش این موارد بالغ بر ۱۰۰میلیارد داشتیم.

وی از ایجاد مراکز شوق زندگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ویژه خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست خبر داد و گفت: این مراکز بزودی با حضور مسئولین کشوری افتتاح می شود.

عباسی، همسو شدن قوه قضائیه را با دستگاههای متولی مهم ارزیابی کرد و گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زنجانرود از اقدامات مهم دراین زمینه بوده است.

دادستان زنجان به کسب رتبه اول کشوری استان زنجان در حوزه رسیدگی به پرونده های قضایی اشاره و تاکید کرد: رتبه اولی در صدور بازداشت قرار موقت نیز در این زمینه با طرح جایگزینی بوده است.

کد خبر 1768763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha