نخستین نکوداشت استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش برگزار می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی ج.ا.ا در اتریش، نخستین نکوداشت استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نکوداشت که در محل تالار ابن سینا در رایزنی فرهنگی ایران برگزار خواهد شد، ضمن معرفی و تقدیر از استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش اعم از ایرانی و غیر ایرانی، در قالب یک هم‌اندیشی، فرصت های گسترش زبان فارسی در اتریش نیز بررسی خواهد شد. از آنجا که زبان فارسی حامل فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی است، نقش استادان و معلمان زبان فارسی در ترویج فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی نیز بسیار ممتاز است.

طی چند دهه اخیر شماری از استادان و معلمان در دانشگاه‌ها، مدارس دولتی و موسسات خصوصی و غیره به آموزش زبان فارسی اشتغال داشته و دهها زبان آموز در این دوره ها فارغ التحصیل شده اند که بعضی از آنها در سال‌های گذشته به عنوان پژوهشگر، مترجم یا کارشناس در مجموعه های دولتی و غیر دولتی کشور اتریش مشغول به فعالیت می باشند.

علاوه بر این، بعضی از خانواده های ایرانی و سایر کشورهای فارسی زبان مقیم اتریش، علاقمندند فرزندانشان در کنار زبان کشور مقصد به زبان فارسی نیز مسلط باشند؛ از این رو فرزندان خود را در کلاس های زبان فارسی ثبت نام می کنند.

شایان ذکر است، در این نکوداشت، علاوه بر استادان و معلمان زبان فارسی، شماری از شرق شناسان و ایران شناسان اتریشی و همچنین برخی از مقامات فرهنگی اتریش که تاکنون فرصت هایی را برای گسترش زبان فارسی در اتریش بوجود آورده اند، شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1768764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha