ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، عطرافشانی شد

آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) با حضور مدیران و کارکنان دادگستری استان زنجان همراه با مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی دادگستری شهرستان خرمدره در دهه امامت و ولایت و بزرگداشت اعیاد قربان و غدیربرگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در این آیین که با عطر معنویت و اخلاص همراه بود، پس از قرائت دعای اذن دخول آغاز و با اجرای آداب زیارت ادامه داشت، خادمان افتخاری اقدام به جمع آوری نذورات و زدودن غبار از بخش‌های داخلی ضریح امامزاده سید ابراهیم(ع) کرده و با گلاب ناب ضریح را شستشو دادند.

امامزاده سید ابراهیم یکی از بقاع معتبر شهر زنجان در داخل شهر در قبرستانی واقع در منتهی‌الیه سمت شرقی شهر قدیم، مشرف به دیوار حصار شهر واقع شده است.

ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، عطرافشانی شد

بر اساس پژوهش هایی که به تازگی  اوقاف استان زنجان درباره شجره نامه امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) شهر زنجان انجام داده ایشان «ابراهیم» بن «موسی الثانی» ابن «ابراهیم الاصغر» ابن امام «موسی الکاظم» علیه السلام هستند.

ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، عطرافشانی شد

در واقع نسل امامزاده سید ابراهیم (ع) با دو واسطه به امام هفتم شیعیان می رسد و ایشان نتیجه پسری امام موسی کاظم علیه السلام هستند این پژوهش از کتاب های «المنتقلة الطالبیه» نوشته ابن طباطبا، «الشجرة المبارکه فی انساب الطالبیه» نوشته فخر رازی، «الفخری فی انساب الطالبیین» نوشته اسماعیل مروزی و همچنین کتاب «مهاجران موسوی» اثر جلیل عرفان منش صورت گرفته است و بر اساس این پژوهش انتساب ایشان به حضرت ابوالفضل علیه السلام رد می شود و نسب امامزاده سید ابراهیم (ع) مدفون در شهر  سجاس شهرستان خدابنده به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام می رسد.

ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، عطرافشانی شد

کد خبر 1768771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha