اظهارات قالیباف در دیدار انتخاباتی با مردم کرمان

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار انتخاباتی با مردم کرمان ضمن اشاره به مشکلات موجود کشور و ریشه‌های آن؛ قول‌ها و وعده‌هایی هم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدباقر قالیباف، چهارشنبه (۳۰ خرداد) در دیدار انتخاباتی با مردم در سالن تلاش؛ ابتدا تاریخ و فرهنگ و تمدن سرزمین کرمان را مورد اشاره قرار داد و از کرمان به عنوان مهد ولایت و شجاعت و دارای مردمان مردم خونگرم یاد کرد.
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با افزودن اینکه جای جای این سرزمین در دوران دفاع مقدس خون فرزندان کرمان بر زمین ریخت از شمال غرب تا سرزمین تفتیده خوزستان و تا عبور از اروند از افتخارات لشکر ثارالله است؛ اظهار کرد: اگر امروز آزادگان حسرت اقتدار ایران را می‌خورند و کشورهای اسلامی متحد در برابر ظلم ایستادند افتخار آن برای کرمان است که سردار بزرگی همچون شهید سلیمانی دارد که بیش از ۴۰ سال بی وقفه جهاد کرد و مخلصانه و مظلومانه و شجاعانه جنگید.
وی ادامه داد: آن شهید عزیزی که به گردن ما حق دارد و از همه ادیان و مذاهب و مظلومین دفاع کرد و افتخار استان این است چنین فرزند و فرماندهی تربیت کرد و امروز بدون شک باید همانگونه که شهید سلیمانی و دیگر شهدا و آنهایی که برای عزت ملت ایران تلاش کردند، همه وظیفه داریم همچنان که در عرصه دفاعی و در عملیات وعده صادق عظمت افتدار اسلامی را دیدیم در عرصه مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم تلاش کنیم اما در این عرصه نتوانستیم آنچه وظیفه بود انجام دهیم و این ضعف ما است.
قالیباف با بیان اینکه در طول ۴۵ سال گذشته بی وقفه در همه صحنه‌ها در میدان بودیم و خداوند به این کشور و سرزمین برکت و ظرفیتی داده هم در امکانات مادی هم ظرفیت‌های انسانی؛ تصریح کرد: حتماً مشکلاتی هم داریم و بدخواهان مشکلاتی فراهم می‌کنند اما بیش از آن؛ مشکل نوع و نحوه مدیریت ما بر منابع است و زیبنده نیست امروز شرایطی را طی کنیم که با تورم شدید در طول یک دهه به گونه‌ای باشد که با توجه به افزایش تورم قدرت خرید به شدت کاهش یافته و سبد خانوار به گونه‌ای است که سلامت را هم تهدید می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه باید به این موضوع در کشور پایان بدهیم؛ گفت: در دهه ۹۰ رشد اقتصاد کشور کمتر از یک درصد بودو نقدینگی ما ۲۶ برابر شد که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم کار و تلاش کردند و همه یکپارچه به سمتی حرکت کردیم تا بتوانیم بر این مشکلات به صورت ملموس و با کمک مردم فائق بیاییم.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری و حاکم بودن مردم بر سرنوشت خود؛ انتخابات را نزدیک‌ترین مسیر و کوتاه‌ترین فرصت و کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تصمیم‌گیری در تغییرات دانست و افزود: افرادی انتخاب کنیم تا ضعف‌ها و اشکالات گذشته را جبران و نقاط قوت را تقویت کند.
وی تصریح کرد: در قوه مجریه هر قدر قانون دقیق و جامع و کامل و موثر باشد اگر به درستی اجرا نشود ارزش آن به اندازه یک برگ کاغذ بیشتر نیست‌ لذا در روزهای آینده برای عبور از این مسیر سخت در قدم اول باید بدون وقفه با فشار تورم مبارزه و به سرعت از ظرفیت‌های موجود که اتلاف می‌شود و هدر می‌رود؛ جلوگیری کرد.
قالیباف گفت: در کشور ضعف مدیریت وجود دارد، تصمیمات خلق الساعه و بی عرضگی است و مردم نباید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم دقیق انتخاب کنند؛ اظهار کرد: همه مردم ما قبول دارند کسی که امروز بعد از ۴۵ سال خود را در معرض انتخاب می‌گذارد باید یک عملکرد و کارنامه‌ای داشته باشد زیرا وقت فرصت‌سوزی و آزمون و خطا نیست.
وی گفت: اگر چنین توفیقی پیدا شد(و انتخاب شدم) ضمانت و عهد من با یکایک مردم ایران به ویژه اقشار زیر خط فقر این است بتوانیم در سرمایه گذاری و تولید ثروت که ظرفیت آن در کشور وجود دارد، کار کنیم زیرا یکی از مشکلات اقتصادی دخالت بیش از اندازه دولت است و باید بروکراسی اداری که مانع جهش صحیح است و اتلاف منابع می‌کند: پایان یابد.
وی در پایان اظهار کرد: قول شرف می‌دهم به نابسامانی ها پایان داده و زندگی شادی برایتان فراهم کنم.

کد خبر 1768812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha