بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و نماینده ویژه دکتر مخبر گفت: با اشاره به قصور برخی از افراد در خصوص بروز حریق بیمارستان قائم رشت تصمیم به برکناری مدیر این مرکز درمانی گرفته شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، بیمارستان قائم (عج) رشت که بامداد روز گذشته دچار حریق شده بود، متاسفانه طبق آخرین گزارش های علو م پزشکی دریافتی ۹ بیمار تاکنون فوت شدند.

طی این مدت مسئولان کشوری و استانی از محل حادثه بازدید و دستورات لازم در زمینه این آتش سوزی مهیب صادر شد.

امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) سید محمود حسینی‌پور، به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت به گیلان سفر کرده و از بیمارستان و بیماران منتقل شده در بیمارستان های معین رشت بازدید و عیادت کردند.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد



برخی مدیران در ارتباط با این حادثه آتش سوزی  مهیب عزل می شوند 
سید محمود حسینی‌پور که به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت به گیلان سفر کرده امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد با همراهی استاندار گیلان از این مرکز درمانی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به دستور سرپرست ریاست جمهوری وارد استان شده‌ام از بیماران بیمارستان قائم منتقل شده به سایر مراکز درمانی عیادت کردم و صبح امروز نیز در چند نشست کارشناسی و شورای تامین ابعاد دقیق این حادثه بررسی شد.
سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به پیگیری و بررسی زوایای مختلف این حادثه در نشست شورای تامین استان اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند که در این گزارش‌ها به طور مشخص قصور برخی از افراد مشخص شده‌است.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

سید محمود حسینی‌پور افزود: در بیمارستان قائم (عج) رشت،  کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که در گفتگو با استاندار گیلان قرار شد برخی از مدیران عزل شوند.


وی در ادامه با بیان اینکه کار کارشناسی برای ریشه‌یابی علت این حادثه ازسوی دادستان گیلان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: در این نشست‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف امروز تصمیماتی گرفته شده به طور قاطع و جدی با همه عواملی که ترک فعل داشته و در حوزه‌های نظارتی وظایف شان را انجام نداده‌اند، برابر قانون برخورد شود.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

حسینی پور ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) گفت: آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری بر رسیدگی به بیماران و خانواده‌های جانباختگان تاکید جدی داشتند و در این ارتباط دستورات داده و اقدامات لازم انجام شد.


وی افزود: بازسازی و فعالیت دوباره بیمارستان قائم (عج) رشت با مدیر جدید و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی به سرعت از سر گرفته خواهد شد و این مرکز درمانی هر چه زودتر فعال می‌شود.


سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه این بیمارستان جزو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوب و ارزشمند استان است و خدمات خوبی در گذشته ارائه داده افزود: امید است با همکاران بسیار خوب این مرکز در حوزه پرستاری و پزشکی هر چه سریعتر شاهد خدمات رسانی این مرکز درمانی به بیماران باشیم.

عیادت از بیماران منتقل شده بیمارستان قائم(عج) در بیمارستان رازی رشت

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور و نماینده ویژه سرپرست ریاست‌ جمهوری و استاندار گیلان همچنین با حضور در محل بیمارستان رازی رشت، از بیماران منتقل شده بیمارستان قائم(عج) به این بیمارستان عیادت کردند.

 دکتر سید محمود حسینی‌پور، سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور و نماینده ویژه سرپرست ریاست‌ جمهوری و دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) با حضور در بیمارستان رازی رشت، ضمن گفت و گو و عیادت از بیماران و همراهشان؛ آخرین وضعیت ابعاد حادثه حریق این مرکز درمانی بخش خصوصی و روند رسیدگی به بیماران منتقل شده را بررسی کرده و دستورات لازم در جهت تداوم ارائه خدمات به بیماران منتقل شده این بیمارستان به مراکز درمانی را صادر کردند.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

آنان همچنین در گفت و گو با عوامل دانشگاه علوم پزشکی، مسوولان بیمارستان، امداد و نجات هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس و نیز مدیران و دست‌اندرکاران بیمارستان و مردم از آخرین جزئیات حادثه مطلع شده و ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حوادثی بر بررسی دقیق علت و عوامل حریق رخ داده تأکید کردند.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

از لحظات اولیه سانحه در حوالی ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد روز گذشته، دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و همچنین دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در چند نوبت با استاندار برای پیگیری و تسریع روند رسیدگی به مصدومان، ایمنی بیمارستان و نیز بررسی ابعاد و علل حادثه، تماس حاصل کردند.

 سرپرست ریاست جمهوری و وزیر کشور همچنین درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت را تسلیت گفتند و بر پیگیری های استاندار گیلان درباره روند و علت حریق تاکید کردند.

بررسی ابعاد حریق بیمارستان قائم رشت/ مدیر این مرکز درمانی برکنار شد

 همچنین صبح امروز نشست بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت با حضور سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و نماینده ویژه دکتر مخبر و استاندار گیلان و اعضای شورای تامین و متولیان امر در استانداری برگزار شد.

کد خبر 1768815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha