دولت چهاردهم نگاه شهید رئیسی به حوزه‌های علمیه را دنبال کند

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه شهادت شهید رئیسی کشور را بیمه کرد، گفت: ایشان الگویی برای همه مسئولان کشور محسوب می‌شود و دولت آینده باید نگاه دولت شهید رئیسی به حوزه‌های علمیه دنبال کند.

حجت الاسلام «امیرعباس اکبری»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان بر لزوم اهتمام دولت چهاردهم بر حمایت از حوزه های علمیه تأکید و اظهار کرد: در عصر کنونی شخصیتی همانند شهید آیت الله رییسی از افتخارات حوزه های علمیه محسوب می شد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به ویژگی مردمی بودن شهید جمهور بیان کرد: در آیه ۸۸ سوره حجر خداوند متعال می فرماید: «وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِلْمُؤْمِنِینَ، اهل ایمان را زیر پر و بال خود گیر»، شهید جمهور مصداق واقعی این آیه قرآن بود و می توان گفت که مسئولیت پذیری و داشتن دغدغه برای مردم از ویژگی های بارز شهید جمهور بود.

وی اضافه کرد: وی مقام و موقعیت را برای خود نمی خواست و تنها فکر و دغدغه اش رسیدگی به مشکلات مردم بود و در برابر کسانی که به او اهانت می کردند، سعه صدر نشان می داد و رفتار و کردارشان برگرفته از سیره و آموزه های اخلاقی ائمه اطهار(ع) بود و این ویژگی ها همه نشان از زی طلبگی شهید جمهور بود.

 وی با تاکید بر اینکه شهادت شهید رئیسی کشور را بیمه کرد، گفت: ایشان الگویی برای همه مسئولان کشور محسوب می شوند و دولت آینده باید نگاه دولت شهید رئیسی را به حوزه های علمیه دنبال کند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در عرصه پژوهش اقدامات قابل توجهی انجام داد و انتظار می رود دولت چهاردهم هم برای حفظ این مسیر و حرکت به سمت تعالی و پیشرفت و اهتمام حوزه و پژوهش تلاش کند.

کد خبر 1768833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha