ترویج زیست عفیفانه در پاتوق‌های گفتگو

ساماندهی مبلغان باید هدفمند اتفاق بیفتد 
ترویج زیست عفیفانه در پاتوق‌های گفتگو

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به اینکه پاتوق‌های گفت‌وگو با محوریت عفاف و حجاب شکل گرفت، گفت: در بحث عفاف و حجاب جلسات و نشست‌های تخصصی برگزار شد که در این زمینه از بانوان و دختران موفق محجبه تجلیل به عمل آمد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی شریف‌تبار- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران امروز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ماه به‌مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: به همین مناسبت هفته نخست تیر ماه به‌عنوان هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم انتشار اخبار و معارف دینی است، افزود: تبلیغ همان انتشار خوبی‌ها و بدی‌ها در جامعه است که برعهده نهاد عمومی غیردولتی سازمان تبلیغات اسلامی است. مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد: تبیین اسلام ناب، گفتمان‌سازی و رصو مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت هویتی این سازمان است.

حجت الاسلام شریف‌تبار به دنبال کانون‌ها و هسته‌های مرکزی فرهنگی و دینی هستیم، تصریح کرد: در استان مازندران بیش از ۴هزار و ۵۰۰ هیات در سازمان ثبت شده و بیش از ۴هزار مداح و ذاکر اهل بیت هم در استان به‌عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۹۳۲ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی از دیگر سرمایه‌های مهم اجتماعی به‌شمار می‌رود که به سازمان تبلیغات اسلامی متصل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اعزام بیش از ۱۱هزار و ۴۰۰ روحانی در ایام مناسبتی ازجمله ماه‌های رمضان، محرم و صفر، اظهار کرد: شبکه مبلغان نیز فعال شده و بیش از ۲هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت شده است.

حجت الاسلام شریف‌تبار بیان کرد: اعزام ائمه جماعات به مدارس هم فعال هستیم که سال گذشته ۲۰۰ نفر از روحانیون را به مداری اعزام کردیم. وی یادآور شد: اعزام روحانی و ائمه جماعت در سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی را در دستور کار داریم و این مهم به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به پویش‌ها و مهرواره‌های مختلف در سطح استان، اظهار کرد: استان مازندران در این حوزه افتخارات و رتبه‌های بالایی را کسب کرد که از ارزشمندی بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام شریف‌تبار بیان کرد: در قالب مهرواره هوای نو هیات‌ها وارد می‌شود که استان مازندران در این زمینه مفتخر به کسب رتبه نخست است که پویایی هیات‌های مازندران را می‌رساند.

وی با بیان اینکه هیات‌ها می‌توانند در گره‌گشایی مسائل و حل معضلات اجتماعی موثر باشند، خاطرنشان کرد: اگر مسوولان امر به این هیات‌ها توجه کنند بستر و زمینه‌ای برای حل مسائل خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه برخی از هیات‌ها در بحث جمعیت و خانواده وارد میدان شدند، گفت: سال گذشته شورای عالی ستایشگری راه‌اندازی شد که در استان مازندران جز اولین‌ استان‌ها به‌عنوان سیاست‌گذاری کلان در حوزه ستاش‌گری اهل بیت شکل گرفت.

حجت الاسلام شریف‌تبار با اشاره به اینکه سال گذشته اقلامی برای اطعام‌دهی ماه محرم درنظر گرفته شد، تصریح کرد: در عرصه برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی رشد خوبی در بخش اعتکاف شاهد بودیم که بیش از ۶۵ درصد جمعیت از قشر نوجوانان و دانش‌آموزان بودند.

وی ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب جلسات و نشست‌های تخصصی برگزار شد که در این زمینه از بانوان و دختران موفق محجبه تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه پاتوق‌های گفت‌وگو با محوریت عفاف و حجاب شکل گرفت، گفت: در زمینه آسیب جمعیتی به مواردی ازجمله شکوه مادری، آسیب‌های تک‌فرزندی و سقط جنین پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام شریف‌تبار با تاکید بر اینکه ساماندهی امر مبلغان باید هدفمند اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این مهم باید مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها طرح ویژه ماه مبارک رمضان نبود بلکه این طرح برای ماه محرم هم ادامه دارد که طرح مهمی در رابطه با انس با قرآن خواهد بود.

کد خبر 1768860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha