جوانان در انتخابات پیش رو زمان شناس باشند

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوانان به عنوان چشمان بیدار جامعه باید مراقبت کنند تا حوادث تلخ گذشته تکرار نشود و زمان شناس باشند.

«سید جواد هاشمی مهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به بحث انتخابات اشاره و اظهار کرد: در این راستا نیازمند اتفاق همه طبقات جامعه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه دلخراش شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همکاران، گفت: این حادثه همه مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان را سوگوار کرد و حادثه بسیار سهمگینی بود که قطعاً اگر در هر کدام از کشورهای دنیا روی می داد، ممکن بود به یک سری اعتراضات خیابانی کشیده شود.

وی ادامه داد: به لطف الهی نظام جمهوری اسلامی قوی، محکم، با اقتدار در زیر سایه ولایت فقیه و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری کار به گونه‌ای پیش رفت که در مقطعی که حادثه اتفاق افتاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره جدید خود را آغاز کردند و در یک فرجه حدوداً ۵۰ روزه درگیر کار انتخابات هستیم.

هاشمی مهر بیان کرد: کارهای طاقت فرسایی در طول این مدت انجام گرفت ولی خون شهید رئیسی باعث شد که موضوع انتخابات به خوبی پیش برود و بعد از ثبت نام کاندیداها و اعلام اسامی افراد تایید صلاحیت شده، هم اکنون کار تبلیغات نامزدها آغاز شده و در حال ارائه برنامه خود هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنچه که وظیفه ما به عنوان مجریان بود، انجام گرفت و ساختار لازم برای برگزاری انتخابات سالم را تدارک دیدیم و همه شرایط فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو خواسته از مردم داریم که نخست در زمینه شناخت فردی که می‌خواهند به آن رای دهند، دقت لازم را داشته باشند.

هاشمی مهر بیان کرد: باید عملکرد و رضایت مندی مردم از شهید آیت الله رئیسی را با دولت‌ها و روسای جمهور قبل مقایسه کرد، مردم بسیاری در روز تشییع شهید رئیسی و شهدای خدمت به خیابان‌ها آمدند و بر سر و صورت زدند برای اینکه خدمتگزار صادق و بی پیرایه خود را تشییع کنند، زیرا شهید رئیسی دلسوز مردم بود و برای آنها قدم برمی‌داشت، بنابراین باید در انتخاب خود دقت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما از وقایع انتخاب‌های تلخ در دوران های گذشته خیلی داریم که نمونه آن انتخاب امیرالمومنین امام علی علیه السلام توسط پیامبر و خانه نشین کردن ۲۵ ساله امام به دلیل یک انتخاب اشتباه بود.
وی یادآور شد: یک هیئت ۶ نفره بعد از خلافت ابوبکر و عمر، می‌خواستند خلیفه سوم را انتخاب کنند و متاسفانه فردی به نام «عبدالرحمان بن عوف» به عنوان حکمیت یا مثل امروز کسانی که حق وتو دارند، تعیین شد.
هاشمی مهر ادامه داد: عبدالرحمان بن عوف خدمت امام علی علیه السلام رفت و گفت «اگر شما به سنت پیامبر، قرآن و سنت دو خلیفه قبلی، یعنی ابوبکر و عمر عمل کنی، من به شما به عنوان خلیفه رای خواهم داد» که امیرالمومنین امام علی علیه السلام این کار را نپذیرفتند و فرمودند «من به قرآن کتاب خدا و سنت پیامبر عمل می‌کنم ولی به سنت ابوبکر و عمر عمل نخواهم کرد».
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عبدالرحمان بن عوف سپس پیش عثمان رفت و این شروط را به وی یادآور شد که عثمان شرط‌ها را پذیرفت و به عنوان خلیفه سوم معرفی شد و پس از آن اموال مسلمین به تاراج رفت و پس از عثمان، عبدالرحمان عوف پیش امیرالمومنین امام علی (ع) رفت و اظهار ندامت کرد که امام فرمود چنین کاری سودی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: عده‌ای در این برهه انتخابات کمین کرده‌اند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را بر زمین بزنند و جوانان به عنوان چشمان بیدار جامعه باید مراقبت کنند تا حوادث تلخ گذشته تکرار نشود و روشنگری کنید و زمان شناس باشند.
هاشمی مهر گفت: خواسته جدی مقام معظم رهبری این است که مشارکت لازم را در انتخابات داشته باشیم، زیرا معظم له فرمودند «انتخابات صحنه عزت و حماسه است»؛ یعنی باید با مشارکت بالا در زمینه خلق حماسه بزرگ، عزت، تداوم و قدرت جمهوری اسلامی ایران را در دنیا محکم‌تر کنیم.
کد خبر 1768876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha