جوانی جمعیت مهمترین دغدغه دولت است

وزیر کشور با بیان اینکه نهضت بزرگ ساخت مسکن یادگار شهید رئیسی است، گفت: جوانی جمعیت مهمترین دغدغه دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،احمد وحیدی، وزیر کشور امروز پنج شنبه (۳۱ خرداد) در آیین اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: نهضت بزرگ ساخت مسکن، یادگار ارزشمند شهید جمهور،آیت الله رئیسی است که بحمدالله تحولی بزرگ را رقم زد.


وزیر کشور با بیان در کار و فعالیت شهید رئیسی "نمی‌توانیم" یا "نمی‌شود"  جای نداشت، بیان کرد: این مهم یکی از خصوصیات مهم شهید رئیسی بود و حتی زمانی که قانون جوانی مطرح شد،بسیاری افراد فکر می‌کردند این مهم قابل اجرا نیست به‌ویژه در بخش مسکن که نیازمند یک حرکت جهادی بود.

وی جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های همه علاقه‌مندان به کشور دانست و بیان کرد: این مهم از  اولویت‌های کشور است که در دستور کار شهید جمهور قرار گرفت.

این مقام ارشد با بیان اینکه شهید رئیسی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که می‌گفتند مشکل آب خوردن کشور هم از طریق مذاکره و توافق با آمریکا حل می شود، اظهار داشت: امروز ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است و این کار در ۲ سال اول دولت رقم خورد که بسیار شگرف بود.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ان شاالله خداوند رئیسی جمهوری را نصیب ما کند که با قدرت مسیر شهید جمهور را دنبال کند تا دغدغه‌ی مسکن و جمعیت را که هر دو مؤلفه‌ی قدرت کشور هستند در حوزه اقتصادی و امنیت ملی هستند پیگیری و محقق شود.

هزینه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان مرکزی

جوانی جمعیت مهمترین دغدغه دولت است

 فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان مرکزی هزینه شده است، افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعا بیش از ۱۰ هزار میلیارد ۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان هزینه شد که ۳ برابر بیشتر از بودجه مجموع ۶ سال ماقبل آن است.

وی با اشاره به اینکه امروز به‌صورت هم‌زمان بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ قطعه زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان واگذار شد، افزود: ۲۶۴ واحد تحویل متقاضیان می‌شود که عمدتاً مربوط به شهرستان ساوه است.

این نقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در هفته آینده نیز تعدادی از ابرپروژه‌های استان در حوزه‌های عمرانی و سلامت با حضور مسئولان ملی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: بیمارستان ولیعصر (عج) سرانجام پس از ۱۸ سال هفته آینده افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: از روز گذشته نیز فعالیت در بیمارستان جدید زنان و زایمان استان آغاز شد و مرکز دیالیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) اولین پذیرش را انجام داد.

کد خبر 1768891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha