میزان پرونده‌های مواد مخدر در خراسان جنوبی ۱۵ درصد کاهش یافت

عبداللهی گفت: میزان ورودی پرونده های ناشی از مواد مخدر ۱۵.۱ درصد کاهش ولی سرقت ۳۲.۲ در سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  محمدجعفر عبداللهی امروز (۳۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و شهدای خدمت اظهار داشت: هر کدام از این شهیدان منشا خدمت بودند و در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه هر حکومتی نیازمند اراده مردم است، افزود: هر نظامی که خود را از فیض مردم بی نیاز دارد متضرر می‌شود لذا قوه قضاییه دو راهبردِ عدالت و کسب رضایت مردم را در دستور کار قرار دارد 

وی با اشاره به مجموعه خدمات دادگستری در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال، گفت: ۱۱۰ هزار و ۲۹۲ فقره پرونده با کد یکتا پیگیری کردیم.

 رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: پرونده های مسن و معوق به پرونده هایی که یک سال از تاریخ ثبت آن در دادگستری می گذرد، اطلاق می‌شود، که از اول فروردین تا امروز ۳۴۷ مورد رسیدگی شده است.

عبداللهی گفت: در حوزه کیفری، جرائم مواد مخدر با ۲۴ درصد و سرقت ۲۰ درصد بیشترین جرم را شامل می شوند، همچنین رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری، تهدید و تخریب در مرحله بعد بیشترین دعاوی و جرم در استان هستند.

وی افزود: در سال گذشته میزان ورودی پرونده های ناشی از مواد مخدر ۱۵.۱ درصد کاهش ولی در موضوع سرقت ۳۲.۲ درصد و طلاق نیز ۳.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های آنلاین در دستور کار قوه قضائیه است، افزود: در این خصوص ۵۸ هزار و ۸۴۵ فقره دادگاه آنلاین برگزار کردیم.

وی افزود: ۱۰ طرح جهادی در ۵۹۸ نقطه استان برگزار و لوایح مردم را رایگان در سامانه سنا ثبت کردیم و چنانچه اختلافی بود حل می شده است.

 رئیس دادگستری خراسان جنوبی اضافه کرد: یکی از الزامات برنامه ششم توسعه ثبت پرونده تمام الکترونیک است، از ۱۱۰ فقره پرونده یکتا، ۴۱  درصد آن ها تمام الکترونیک تشکیل شده است.

 عبداللهی گفت: چهار واحد تولیدی افتتاح و از بیکاری بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر جلوگیری شد، ۷۴ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد و پنج هکتار از اراضی تغییر کاربری شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۲۰ متر مربع پروژه عمرانی با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال در دست احداث است، گفت: ۸۷ فقره آرای جایگزین حبس در استان داشته ایم که خرید ویلچر، بسته های معیشتی، کمک به مدارس عشایری، لوله کشی برای آبرسانی به مناطق محروم، تهیه جهیزیه و سایر از جمله احکام جایگزین بوده است.

رئیس دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۷ میلیارد ریال از محل مجازات جایگزین حبس برای محرومان اختصاص یافت، ادامه داد: با کمک شوراها ۴۲ درصد از پرونده ها مختومه به سازش شد و در سه پرونده قتل سازش حاصل شد و با استفاده از کارگاه آموزشی ۲۸ درصد از دعاوی طلاق  هم به سازش ختم شد.

وی افزود: ۱۸۵ میلیارد تومان خودروی ناشی از مواد مخدر فروخته شد و در موضوع کاهش ثبت کیفری زندان های استان رتبه اول را در شاخص های زندان ها کسب کرده ایم، همچنین زندانیان ما سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سبب اشتغال کسب دستمزد داشته اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: طرح کاداستر در ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و ۵۸.۵ درصد از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

عبداللهی درخصوص موافقت اخیر رهبر معظم انقلاب با عفو تعداد زیادی از محکومین گفت: تعدادی از محکومین استان ما هم مشمول این عفو شدند.

وی در پایان از تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در تمام شهرستان ها خبر داد و گفت: تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگستری گزارش نشده است.

کد خبر 1768900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha