لزوم ترویج اطعام و میهمانی غدیر/ بیش از ۱۰۰ هزار وعده غذا در حضور مردم طبخ می‌شود

حجت‌الاسلام شهابی با اشاره به تاکید روایات مبنی بر اطعام غدیر گفت: در راستای ترویج اطعام غدیر، تلاش داریم ۱۱۰ هزار وعده غذای گرم در شهر کرمان در منظر عموم پخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان حجت‌الاسلام سعید شهابی، پنجشنبه(۳۱ خرداد) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه ۱۳۶۰؛ با اشاره به رویکردهای نوین این نهاد در سال‌های اخیر؛ توجه به حوزه بانوان و نوجوانان را از جمله این رویکردها عنوان کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که تغییر دولت‌ها بر ماموریت‌های این سازمان اثر نمی‌گذارد؛ اظهار کرد: ماموریت ما در حوزه مساجد توانمندسازی ائمه جماعات است که بنیاد هدایت راهبری ائمه جماعات و توانمندسازی آنان را به عهده دارد.
وی با اشاره به سامانه‌های شمع(شبکه مبلغین و عملیات‌های تبلیغی) "اسما" و "صبرا" ویژه بانوان مبلغ تصریح کرد: بیش از هزار نفر در شبکه کرمان عضو سامانه اخیر هستند؛ به رویداد کنشگری دختران حاج قاسم هم اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر فقط در کرمان فعالیت دارند که بیشترین شبکه این دختران هم مربوط به استان کرمان است.
حجت‌الاسلام شهابی رویداد نوآوین، برگزاری دوره‌های مختلف سبک زندگی و افزایش جمعیت و... را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: ۲۰۰ نفر طلبه در پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شهرهای مختلف اقدامات خیلی خوبی در حال انجام دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات کل با وزارت کشور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ گفت: این تفاهم‌نامه‌ در طرح شهید اصلانی و در قالب کارگاه یک روزه اجرا و راهکار آسیب‌ها پیدا و وارد اجرا شد و اشکالات کار را پیدا کردند و الان آسیب‌های ۴۲ محله شناسایی شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به مستقر بودن چهار هزار روحانی در استان؛ به آمایش مساجد استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان کرمان ۴۲۰ مسجد رسیریم و در استان احتمالاً به بیش از سه هزار مسجد برسیم اما میانگین ۶۵ تا ۷۰ درصد مساجد ما امام جماعت ندارند که غالباً هم در روستاها است.
وی به طرح "چله خدمت" به بهانه ایام غدیر و نه با خدمات لزوماً بزرگ که حتی با کارهای کوچک برای تقدیم ثواب آن به شهید جمهور و شهدای خدمت هم اشاره کرد که برای کل کشور هشت میلیون خدمت هدف‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام شهابی سپس اهمیت اطعام غدیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در غدیر؛ تجمع و در اربعین؛ راهپیمایی مورد تاکید و جزو معدود جاهایی است که اطعام غدیر به صورت‌ مطلق و نه صرفاً با تاکید بر نیازمندان؛ مورد توجه است.
حجت‌الاسلام شهابی اعلام کرد: در راستای ترویج اطعام غدیر، تلاش داریم ۱۱۰ هزار وعده غذای گرم در شهر کرمان در منظر عموم پخت شود.

کد خبر 1768902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha