یک هزار و ۵۷ خیر مدرسه ساز در لرستان فعالیت دارند

رضوی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۷ خیر مدرسه ساز در لرستان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۶۰ مدرسه در استان توسط خیرین احداث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  علی محمد رضوی، امروز در بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان که در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد، اظهارداشت: یک هزار و ۵۷ خیر مدرسه ساز در لرستان فعالیت دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان افزود: خیرین مدرسه ساز علاوه بر ساخت در تهیه نوشت افزار دانش آموزان نیازمند، تجهیز و رفع مشکلات مدارس نیز پیش قدم هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۶۰ مدرسه در استان توسط خیرین احداث شده است اما لرستان همچنان نیاز مبرم به مدرسه سازی دارد.

رضوی بیان کرد: امید است با تداوم اقدامات خیرخواهانه و افزایش خیرین مدرسه ساز گام های استوار در راستای ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و ایمن برداشته شود.

خیرین نگین مدرسه سازی کشور هستند

مجید عبدالهی، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه این مراسم اظهارداشت: سرعت فعالیت های خیرین بالاتر از انتظار است و در حوزه فعالیت خیرین کار از مدرسه سازی عبور کرده و به سمت و سوی مدرسه یاری و مدرسه داری سوق یافته است و بسته های حمایتی برای دانش آموزان پیش بینی می شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: خیرین نگین مدرسه سازی کشور هستند و باید بستر حضور آنها بیش از پیش فراهم شود.

وی بیان کرد: خیرین، دولت را برای احداث ۵۴ درصد فضاهایی که در کشور ساخته می شود یاری می کنند که نشان می دهد از دولت جلوتر هستند.

در دولت سیزدهم روزانه هشت مدرسه به‌طور میانگین ساخته شده است

ضرغام پرنیان، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: هشت مدرسه روزانه به طور میانگین طی فعالیت دولت سیزدهم ساخته شده که بازوی اصلی اجرای این امر مجمع خیرین مدرسه ساز بوده است.

وی افزود: پارسال ۲هزار و ۹۷۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره برداری رسید که ۱۴۶ پروژه از این مجموع به صورت مشارکت خیرین و دولت بود.

پرنیان با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور شهید در امر آموزش و پرورش بسیار نافذ و عمیق بود و بیشترین حضور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت و در ساخت و ساز مدارس بسیار پیگیر بود، گفت: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که در این دولت به ۱۱۰ هزار میلیارد رسیده است.

کد خبر 1768904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha