مشارکت ۴۰۰ کانون فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در طرح «مسجد، پایگاه نشاط»

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان، گفت: حدود ۴۰۰ کانون فرهنگی در زمینه اوقات فراغت فرزندان برنامه‌ خواهند داشت.

«کریم لایقی اصل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و دغدغه خانواده‌ها در زمینه پر کردن اوقات فراغت آنها و همچنین در راستای رسالت اصلی مسجد که همان تربیت دینی افراد جامعه است، کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد اقدام به برنامه‌ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان جامعه می‌کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد را بزرگ ترین پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان جامعه اسلامی دانست و گفت:اوقات فراغتی که در آن نام و یاد خدا نباشد، ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری به صورت موکد بر غنی سازی اوقات فراغت تاکید دارند، یکی از شاخصه‌های مهم غنی سازی بحث یاد و نام خداوند در برنامه‌های اوقات فراغت است.

لایقی اصل بیان کرد: در راستای اجرای مطلوب طرح غنی سازی اوقات فراغت برنامه‌های ارزشمندی برای مساجد پیش بینی شده که در قالب طرحی با عنوان «مسجد، کانون نشاط» به صورت همزمان در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» از ابتدای تیر ماه آغاز خواهد شد و آئین افتتاحیه آن نیز روز ششم تیر ماه امسال در یکی از شهرستان های استان با حضور مسئولان استان و این شهرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آئین افتتاحیه، اعضای مساجد به سایت «بچه‌های مسجد» مراجعه می‌کنند، برنامه‌ها و نیازهای خانواده‌ها را در این سامانه بارگذاری  و هر مسجد متناسب با ذائقه و نیاز فرزندان برنامه‌های لازم را طراحی و اجرایی خواهند کرد.

لایقی اصل گفت: حدود ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و طبق پیش بینی صورت گرفته، حدود ۴۰۰ کانون فرهنگی در زمینه اوقات فراغت فرزندان برنامه‌ خواهند داشت.

کد خبر 1768905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha