اطعام دهی علوی به همت کانون‌های مساجد همدان در دهه ولایت

حجت الاسلام عزیزی از انجام برنامه طعام دهی علوی با تاسی از مولی متقیان علی(ع) در بین خانواده‌های نیازمند و محلات کمتر برخوردار به همت خیرین و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان در دهه ولایت و امامت خبر داد.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از همدان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با تاکید بر معرفی ابعاد ناشناخته عید غدیر به جوانان و نسل امروز گفت:عید غدیر، عید الله‌ الاکبر و از همه‌ی اعیاد بالاتر است و تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت، در حادثه‌ی غدیر معیّن شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، با بیان اینکه، مسئله‌ی غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ی مسلمانها است، افزود: غدیر به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت ‌الله است.

 وی با اشاره به برنامه های دهه ولایت و امامت در سطح کانون های مساجد همدان تصریح کرد: در این ایام ده ها برنامه مختلف در سطح کانون ها که از عید قربان شروع شده و تا غدیر ادامه دارد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عزیزی از برپایی جشن های غدیر با برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی در سطح کانون های مساجد همدان خبر داد و افزود: همچنین در ایام دهه ولایت و امامت محافل انس با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، نشست های تبیینی با موضوع غدیر و انتخابات،   خطبه خوانی غدیر و ... در سطح کانون‌ها در حال برگزاری است.

 وی تبیین واقعه غدیر را از رسالت های مهم کانون های مساجد در دهه امامت و ولایت برشمرد و تصریح کرد: در این ایام و با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نشست های تبیینی و سخنرانی با موضوع حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای و روشنگری در خصوص انتخاب اصلح با بازخوانی سخنان و رهنمود های رهبری نیز برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان توزیع گوشت و بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند، اطعام دهی علوی با تاسی از مولی متقیان علی(ع)   در بین خانواده‌های نیازمند و محلات کمتر برخوردار را از دیگر برنامه‌های کانونهای مساجد همدان در دهه ولایت و امامت برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام  اجرای گروههای سرود کانونی، برگزاری جشن بزرگ غدیر درمحلات و بوستان ها نیز با محوریت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد:، ویزیت رایگان بیماران، نشست بصیرتی و آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های در کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام دهه امامت و ولایت

عزیزی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کلاس های اوقات فراغت در کانونهای مساجد با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

وی تصریح کرد: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند لذا طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان«مسجد، کانون نشاط» در کانون های فرهنگی هنری  مساجد با برگزاری کلاس‌های متنوع  فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی در کانون های مساجد سراسر استان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه علاقمندان برای  بهره‌مندی از این کلاس‌ها می‌توانند به کانون های فرهنگی و هنری مساجد محلات خود مراجعه کنند یادآور شد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری طرح اوقات فراغت می توانند فعالیت ها و برنامه های کلاس‌های تابستانی خود را از طریق سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

کد خبر 1768913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha