برگزاری انتخابات خراسان شمالی در هزار و ۵۸۳ نقطه اخذ رای

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت: ۹۲۷ شعبه اخذ رای(۳۱۴ سیار و ۶۱۳ ثابت) برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هزار و ۵۸۳ نقطه اخذ رای مناطق شهری و روستایی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، روح الله حسین پور، مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی روز پنج شنبه در نشست با مدیران رسانه‌ها با موضوع انتخابات پیش رو اظهارکرد: ۹۸ درصد استعلامات انتخابات دور قبل و ۱۰۰ درصد شعبه های اخذ رای استان آنلاین بود که ۹۶ درصد براساس کارت ملی و شناسنامه و ۸۴ درصد تنها با کارت ملی در رای گیری حضور داشتند.
وی گفت: صحت، سلامت و امنیت انتخابات با درصد بالای استعلامات آنلاین به درستی قابل راستی آزمایی بود، ۲ درصد استعلامات آفلاین مربوط به مناطق عشایری، گلیل، راز و جرگلان بود که هیچ امکان ارتباطی نداشتند.

وی اظهارکرد: ارتباطات شبکه مخابرات استان پایدار بود و هیچ قطعی انجام نشد که جزو ۱۰ استان اول در عدم قطعی ارتباطات بودیم که ۳۲۹ هزار و ۳۶۶ استعلام انلاین و ۶ هزار و ۸۵۳ استعلام آفلاین گزارش شد.

حسین‌پور با اشاره به مشارکت و رای دهندگان بالای بانوان افزود: ۴۹ درصد رای دهندگان آقا و ۵۱ درصد بانوان بودند.

به گفته وی ۱۸ هزار عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی خراسان شمالی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت دارند.

حسین پور اظهارکرد: ۲۲ هیات اجرایی در کار انتخابات نظارت دارند که ۱۲ هیات بخشداری و ۱۰ هیات فرمانداری ها اند که ۲۸۶ نفر عضو هیات های اجرایی استان هستند.

وی افزود: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که ۲۳ فرآیند آن الکترونیکی است و کارها را مدیریت می کند و همین باعث شده فرآیند انتخابات با کمترین مشکل برگزار شود، خراسان شمالی آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات هر چه باشکوه تر دارد.


چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه برگزار می شود.

کد خبر 1768916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha