۲۰۰ برنامه ویژه عید غدیر در کردستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین برومند رازیانی از اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه غدیر در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز  پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جشن‌های غدیر با محوریت مساجد و محلات و به صورت خیابانی در قالب ۲۰۰ برنامه مختلف در شهرهای شیعه نشین استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عید غدیر را عامل وحدت مسلمانان دانست و افزود: امام شیعیان حضرت علی و خلیفه اهل سنت حضرت علی است و هر دو مذهب واقف به جایگاه ویژه ایشان هستند.

وی بیان کرد: امام علی معیار، وحدت و همدلی مسلمانان در جهان هستند از این رو برای نشان دادن این وحدت و همدلی عید غدیر در قالب برنامه‌های متنوع در کردستان جشن گرفته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری طرح مسطورا با محوریت آیات قرآنی گفته شده توسط امام حسین در روز عاشورا و در ایام محرم خبر داد و اعلام کرد: این‌طرح در ایام رمضان در سطح کشور به اجرا درآمد و در ایام محرم نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی افزود: تبلیغات اسلامی در راستای تکالیفی که برایش تعیین شده موفق عمل کرده و مهر تأیید از مقام معظم رهبری گرفته است‌.

وی گفت: در طرح مسطورا با هدف زندگی با آیه‌ها که رنگ و بوی خاصی هم به زندگی مردم داده بود بدون بولد کردن یک نهاد همه ادارات استان در اجرای موفق آن موثر عمل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: ۱۸۰ هزار نفر کردستانی در مسابقه پیامکی این طرح شرکت کردند و در آزمون آن نیز ۷۰ هزار نفر مشارکت داشتند.

وی به برنامه‌های ایام سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامیذپرداخت و بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار با استاندار کردستان در آغاز هفته آینده، برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ در تمام شهرستان‌ها و همایش تجلیل از فعالان دینی در عرصه‌های مختلف، ائمه تبلیغ سنتی و ائمه جمعه برتر، فعالان فرهنگی برتر عرصه‌های قرآنی، تجلیل از بانوان عرصه قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، مبلغان تأثیرگذار شیعه و سنی و رسانه‌هایی که در حوزه دینی بیشترین تأثیرگذار را داشتند، و تجلیل از هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی را در این ایام خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: اعیاد قربان تا غدیر و مصادف شدن آن با حادثه شهادت شهید رئیسی با اجرای طرح چله خدمت و تداوم آن در سطح ملی و سطح استانی که در آن تشکل‌های دینی خدماتی در عرصه فرهنگی، قرآنی، آموزشی و معیشتی را با اهدای ثواب آن به روح شهدا انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: برگزاری نشست‌هایی به مناسبت چله خدمت در همه شهرستان‌ها و برای بیان گفتمان و راه و طریقه شهدای خدمت با تشویق به حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فردی اصلح که به تداوم خدمات دولت شهید رئیسی کمک کند، ارزشمند است.

وی بیان کرد: با گروه‌های اهل سنی و شیعه و ائمه و هیأت و مجمع‌ها و تشکل‌های دینی برای شور و نشاط انتخاباتی فضاسازی لازم باید شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عنوان کرد: مشارکت حداکثری در مرحله اول و انتخاب فرد اصلح در مرحله دوم هدف اصلی از نشست‌های تبیینی است.

کد خبر 1768920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha