توجه به گذشت و ارزش‌های دینی منجر به کاهش اختلافات بین مردم می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی خواستار توجه به گذشت و ارزش‌های دینی ومعنوی شد و گفت: بیشترین پرونده‌های دادگستری استان مربوط به اختلافات مردم از جمله توهین است و نباید اجازه داد اختلافات اینچنینی به دادگستری کشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان ظهر جمعه پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سنندج اظهار کرد: محل حل اختلافات آحاد مردم دستگاه قضا است و بررسی کم کاری و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و حقوق عامه  از وظایف دستگاه قضا است که از دستگاه‌های پرمراجعه محسوب می‌شود.

وی زیرمجموعه های دستگاه قضا را دادگستری، سازمان نیروهای مسلح، پزشکی قانونی، تعزیرات، اداره ثبت، سازمان بازرسی و شوراهای اختلاف دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۹ پرونده به دستگاه قضا استان ارجاع یافت.

وی افزود: شعبات دادگستری تا چند سال قبل وضع مناسبی نداشت و امروز شعبات دادگستری در استان مطلوبتر شده و فرآیند احکام و رسیدگی به پرونده‌ها سامان یافته است.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: ۹۴ قاضی و ۱۹۱ کارمند در استان استخدام شده‌اند و چندین شعب نیز در استان راه اندازی شدند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: در زمینه رسیدگی به مفاسد اداری، شهرداری و شورای شهر، اجرای پروژه‌های عمرانی، آبرسانی، واحدهای تولیدی، توسعه مرز باشماق و هرجا که مانعی باشد دستگاه قضا ورود می‌کند.

وی اذعان کرد: در حوزه کاهش کیفری زندان اقدامات موثری انجام شده است و با اخلال کنندگان امنیت و آسایش مردم برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: سارقان سابقه‌دار، کسی که با چاقو و قمه قدرت‌نمایی می‌کند، آدم ربایی و جرایم خشن مرتکب می‌شود باید در زندان باشد تا زمینه اسایش مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: ۴۱ درصد اراضی استان تا سال قبل تثبیت شد اما در پایان اردیبهشت ماه امسال به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در حوزه ستاد دیه ۱۵۰ درصد رشد داشتیم و در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۵ نفر از زندان آزاد شدند.

وی یادآور شد: در حوزه عفو زندانیان کردستان مورد توجه ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و پرونده همه محکومان بررسی شد و ۶۲ نفر به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان آزاد و مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی بیان کرد: سال گذشته آمار مراجعه و تردد به دستگاه قضایی استان سه میلیون و ۴۰۰ هزار بود.

رئیس کل دادگستری کردستان خواستار توجه به گذشت و ارزش‌های دینی ومعنوی شد و گفت: بیشترین پرونده‌های دادگستری استان مربوط به اختلافات مردم از جمله توهین است و نباید اجازه داد اختلافات اینچنینی به دادگستری کشیده شود.

کد خبر 1768940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha