فعالیت های «پسران خورشید» مورد تحسین مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید کارهای فاخر و ارزشمندی انجام دهیم و از کلمات سبک استفاده نکنیم، بلکه باید کلمات وزین، سنگین، در شأن و منزلت و همچنین متناسب با گویش محلی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر و معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از نخستین خانه سرود این استان در محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج بازدید کردند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط گروه منتخب کشوری «پسران خورشید» کانون فرهنگی و هنری الرحمن، گفت: لازم و ضروری است که با توجه به زیست بوم منطقه و گره زدن مسائل انقلابی و ارزشی با فرهنگ بومی فعالیت های گروه ادامه داشته و در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: اگر این ارتباط برقرار شود و با توجه به اینکه فرهنگ بومی ما غنی و سرشار از اخلاق، معنویت، غیرت دینی، عفاف، حجاب و نوع پوشش مخصوصی که لرها دارند که سرشار از عفاف حیا و حجاب است، شاهد آثار ارشمند آن در جامعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: انتقال گویش‌های آنها از زبان شعر و سرود پیام انقلاب، اسلام و عزت ملی را به همه مردم کشورمان و دنیا ارسال می‌کند.

آیت الله حسینی ادامه داد: ما باید کارهای فاخر و ارزشمندی انجام دهیم و از کلمات سبک استفاده نکنیم، بلکه باید کلمات وزین، سنگین، در شأن و منزلت و همچنین متناسب با گویش محلی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: باید از کلماتی استفاده کرد که مفهوم اخلاقی، انقلابی و عدالت اجتماعی را به جامعه برساند.

گفتنی است در این بازدید پیمان جمشیدی، مدیر خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از فعالیت های گروه منتخب کشوری «پسران خورشید» و همچنین موفقیت های اعضای این گروه در کسب رتبه های برتر در مسابقات مختلف استانی و ملی و کسب رتبه های کنکور سراسری پرداخت که مورد تحسین نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان قرار گرفت.

نخستین خانه تخصصی سرود استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت مجموعه فرهنگی و تربیتی «پسران خورشید» وابسته به کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد جامع صاحب الزمان(عج) یاسوج است.

کد خبر 1768950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha